به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشست کابینه خود بار دیگر درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه را رد کرد.

 نتانیاهو گفت: «اگر الان، پیش از دستیابی به اهدافمان به جنگ پایان بدهیم، این به معنای آن خواهد بود که اسرائیل در جنگ شکست خورده است». او افزود که تا مادامی که اسرائیل به اهداف خود نائل نشده باشد، تن به این مسئله نخواهد داد.نتانیاهو سپس تاکید کرد که اسرائیل بر سر این موضوع تسلیم فشارهای بین‌المللی نخواهد بود، امری که گویای آن است که ارتش اسرائیل از طرح خود برای ورود به رفح در جنوب غزه با هدف نابود کردن گروه افراطی حماس پا پس نخواهد کشید.

هم‌چنین  نخست‌ وزیر اسرائیل در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهارات اخیر چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، در مورد لزوم برگزاری انتخابات زود‌هنگام در اسرائیل را «کاملا نامناسب» دانست. او در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان سخنان شومر را  را مضحک و دخالت در امور داخلی این رژیم توصیف کرده و گفته تلاش برای جایگزینی رهبری منتخب آن، قابل قبول نیست.

چاک شومر، از حامیان دیرینه اسرائیل و بالاترین مقام منتخب یهودی ایالات متحده، روز پنجشنبه در سخنانی درباره جنگ غزه، از نتانیاهو به عنوان «مانعی برای صلح» یاد کرد و خواستار برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل شد.