به گزارش اکوایران، کاخ سفید کشته شدن مرد شماره ۳ حماس را تایید کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در یک در نشست خبری، کشته شدن مروان عیسی، «مرد شماره ۳ حماس» در جریان عملیات هفته گذشته اسراییل را تایید کرد. اسراییل پیش‌تر اعلام کرده بود که او را در غزه هدف گرفته است اما کشته شدن مروان عیسی تایید نشده بود. او معاون محمد ضیف معرفی شده است که گردان قسام حماس را فرماندهی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سالیوان ادعا کرده که ارتش اسراییل تعداد قابل توجهی از گردان‌های حماس را منهدم کرده و هزاران عضو حماس شامل فرماندهان را کشته است.

 سالیوان هم‌چنین در این نشست خبری با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو گفت که رییس‌جمهوری آمریکا به نخست‌وزیر اسراییل هشدار داد که حمله به رفح می‌تواند هرج‌ومرج در غزه را تشدید کند.  

به گفته سالیوان دو طرف درباره دیدار هیات‌هایی از نمایندگان آمریکا و اسرائیل برای گفت‌و‌گو در این زمینه توافق کرده‌اند. این دیدار در واشینگتن انجام می‌شود. نتانیاهو به رغم هشدارهای بین‌المللی ادعا می‌کند که عملیات نظامی در رفح به عنوان آخرین مرحله جنگ با حماس برای از بین بردن ظرفیت و زیرساخت‌های این گروه ضروری است. اما بسیاری از رهبران جهان و نهادهای حقوق بشری درباره پیامدهای انسانی عملیات نظامی در رفح در جنوب غزه که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است، هشدار داده‌اند.