به گزارش اکوایران، کشورهای اروپایی پیرامون تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران دچار اختلاف شده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال مدعی مشاهده  نامه‌ای شده  که بر اساس آن کشورهایی مانند فرانسه و آلمان خواستار تحریم‌های جدید علیه جمهور اسلامی ایران به دلیل ادعای ارسال تسلیحات برای گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه‌اند، اما دیپلمات‌هایی مانند جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آنها هشدار داده‌‌اند که این کار را نکنند.

بنا بر  این گزارش، اتحادیه اروپا با تلاش آلمان و فرانسه برای هدف قرار دادن تهران به این بهانه مخالفت می‌کنند، چرا که از نگاه مقامات ارشد اتحادیه اروپا این تحریم‌ها می‌تواند دیپلماسی با تهران را تضعیف کند.

به نوشته این روزنامه، ماه گذشته میلادی، فرانسه، آلمان، هلند و پنج کشور اروپایی طی نامه‌ای به بورل اعلام کردند که اتحادیه اروپا در واکنش به فعالیت‌های منطقه‌ای تهران باید نظام تحریم‌های جدیدی را دنبال کند. اما پاسخ بورل به این نامه که موضع مورد حمایت واشینگتن هم هست این بوده: «اکنون این کار را نکنید». او هشدار داده که این اقدام علیه جمهوری اسلامی ممکن است بحران‌های دوگانه روسیه و خاورمیانه را تشدید و عواقب وخیمی به همراه داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، اختلاف دیدگاه میان مقامات اروپایی در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز بروز کرد، اما  برخی در این اتحادیه نگرانند که تحریم‌ها دیپلماسی هسته‌ای با تهران را تضعیف کند.