به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو - نخست‌وزیر اسرائیل - اعلام کرد اسرائیل برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس با حماس به میز مذاکره باز خواهد گشت.

به نوشته اسکای‌نیوز، تاکنون چندین دور مذاکرات مربوط به تبادل اسرای اسرائیلی با زندانیان فلسطینی که به دنبال آن اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند، با شکست مواجه شده است. نخست‌وزیر اسرائیل در عصر جمعه (10 فروردین) اعلام کرد که به مذاکره‌کنندگان ارشد اسرائیلی دستور داده طی چند روز آینده به مذاکرات آتش‌بس در قطر و مصر ملحق شوند.

با ورود جنگ اسرائیل و حماس به ششمین ماه خود، تلاش‌های آمریکا، قطر و مصر برای ایجاد آتش‌بس، تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است.

حماس پیش از این یک فرآیند مرحله‌ به مرحله را پیشنهاد داده بود که طی آن این گروه در ازای پایان جنگ، خروج کامل اسرائیل از نوار غزه، بازگشایی مرزها برای کمک‌رسانی و ساخت‌وساز و آزادی صدها زندانی فلسطینی از جمله نظامیان ارشد آن، باقی اسرای اسرائیلی را آزاد خواهد کرد.

با این حال، نتانیاهو ضمن رد درخواست‌های حماس اعلام کرده پس از آزادی اسرای اسرائیلی، حملات تا نابودی حماس ادامه خواهد یافت.  

سازمان ملل گزارش داده تمام جمعیت 2/3 میلیون نفری غزه در سطوح شدید ناامنی غذایی قرار دارند. به گفته سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان بین‌المللی، محدودیت‌های نظامی اسرائیل، درگیری مداوم و برهم زدن نظم عمومی، مانع ارسال کمک‌ها شده است.

جنگ اسرائیل در غزه باعث شده بیش از 32 هزار نفر جان خود را از دست بدهند و وزارت بهداشت غزه اعلام کرده زنان و کودکان دو-سوم این آمار تشکیل می‌دهند.