به گزارش اکوایران، مقامات ارشد دولت آمریکا به بلومبرگ اعلام کرده‌اند جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا - در حال هدایت ارتش این کشور برای ایجاد یک بندر موقت در سواحل غزه است تا از این طریق کمک بیشتری به غزه انجام شود و شدت بحران انسانی این منطقه کاهش پیدا کند.

براساس گزارش بلومبرگ، این مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده اعلام کرده‌اند بایدن این خبر را در سخنرانی شامگاه پنجشنبه (17 اسفند) به وقت آمریکا اعلام خواهد کرد. کشتی‌‎هایی که وارد این بندر می‌شوند حامل مواد غذایی، آب، دارو و دیگر نیازهای اساسی خواهند بود. این مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند بندر یادشده می‌تواند ظرفیت صدها کامیون کمک اضافی در هر روز را برای مردم غزه فراهم آورد.

طرح ساخت این بندر به محض صدور دستور جو بایدن آغاز می‌شود؛ با این حال، برخی مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند تکمیل این طرح و آغاز کمک‌رسانی از طریق آن می‌تواند هفته‌ها به طول بینجامد. پروژه ساخت این بندر موقت در حالی مطرح شده که حدود دو میلیون نفر از ساکنان غزه به دنبال حملات اسرائیل در شرایط ناگواری قرار دارند.

این طرح همچنین نشان‌دهنده تغییر استراتژی آمریکا است؛ واشنگتن پیش از این تلاش داشت اسرائیل را تشویق کند تا اجازه ورود کمک‌های بیشتر به غزه از طریق مسیرهای زمینی را بدهد؛ اما رئیس‌جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ناامید شده چراکه بحران انسانی غزه وخیم‌تر شده است. آمریکا هفته گذشته از طریق مسیرهای هوایی، برای مردم غزه کمک ارسال کرده بود.