به گزارش اکوایران،‌ قیمت نفت که طی هفت روز گذشته افزایش یافته بود، به دنبال سخنان وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه جنگ اسرائیل و حماس ممکن است به یک راه‌حل دیپلماتیک ختم شود، با کاهش همراه شد.

به نوشته بلومبرگ، نفت برنت به دنبال رشد 6/3 درصدی در هفت روز گذشته، شاهد افت 1/1 درصدی بود و قیمت آن به کمتر از 82 دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت. همچنین فعالیت‌های مربوط به معاملات در ساعات ابتدایی صبح امروز آرام بود چراکه چندین بازار در سطح آسیا به دلیل تعطیلات سال نوی چینی، فعالیتی نداشتند.

نمودار نفت

حسین امیرعبداللهیان طی روزهای گذشته در بیروت مذاکراتی برگزار کرده است. او گفته: «تحولات در غزه در حال حرکت به سمت یک راه‌حل دیپلماتیک هستند.»

تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند که ابتکار دیپلماتیک ایران تا حدی برای بازار یک روند نزولی داشته است. نفت در اکثر روزهای سال جاری میلادی با نوسان حدود 10 دلاری همراه بوده اما با وجود نگرانی‌ها از گسترش جنگ در خاورمیانه،‌ قیمت آن نسبتا باثبات باقی مانده است. بخشی از علت این ثبات نسبی به عرضه قابل توجه نفت به بازار و چشم‌انداز متزلزل تقاضای نفت به‌ویژه در چین مربوط می‌شود.

تحلیل‌گران گلدمن ساکس در یادداشتی با اشاره به افزایش فروش خودروهای برقی در چین اعلام کردند خطرات نزولی دیگری برای تقاضای نفت در چین وجود دارد. معامله‌گران در این هفته در انتظار گزارش‌های ماهانه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در رابطه با میزان عرضه و تقاضای نفت هستند.