به گزارش اکوایران، پنتاگون ادعا کرد پس از حمله اسرائیل به دمشق، آمریکا با ایران تماس گرفت.

به نوشته العربیه، پنتاگون اعلام کرد که پس از حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک ایران در دمشق، آمریکا با ایران تماس گرفته است.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «ما از طریق خصوصی به ایران به وضوح اعلام کرده‌ایم که مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم».

وی افزود: «من فکر می‌کنم [با توجه به بالا بودن] تنش‌ها در منطقه، ما می‌خواستیم خیلی واضح و در کانال‌های خصوصی اعلام کنیم که ایالات متحده هیچ دخالتی در حمله به دمشق نداشته است».

اظهارات سینگ اولین تائید انتساب این حمله به اسرائیل از سوی ایالات متحده است، و این در حالی است که اسرائیلی ها از مسئولیت رسمی این حمله تاکنون سر باز زده‌اند.

سینگ گفت: اسرائیلی‌ها از حمله یا هدف مورد نظرشان در دمشق ما را مطلع نکرده بودند.

با این وجود، او تایید کرد که مقامات آمریکایی و اسرائیلی از زمان این حمله در «سطوح مختلف» درگیر بوده اند و از آنجایی که این حمله از سوی آمریکا نبوده، پنتاگون نمی‌داند چه نوع تأسیساتی را هدف قرار داده است. او گفت: «ما از حمله به تأسیسات دیپلماتیک حمایت نمی کنیم».

سینگ در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در وضعیت نیروهای ایالات متحده برای آماده شدن برای واکنش احتمالی به حمله اسرائیل وجود داشته است، به العربیه انگلیسی گفت: «ما همیشه هر کاری که لازم باشد برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد».

اندکی پس از حمله اسرائیل، نیروهای آمریکایی در سوریه یک پهپاد تهاجمی یک طرفه را در نزدیکی پایگاه التنف سرنگون کردند. اما مقامات آمریکایی گفته اند که معتقد نیستند پایگاه آمریکایی هدف بوده است. مشخص نیست این پهپاد از کجا آمده و چه کسی آن را پرتاب کرده است، اما سینگ آن را به یکی از گروه‌های مقاومت منطقه نسبت داد.