به گزارش اکوایران، به دنبال کشته شدن هفت امدادگر خیریه آشپزخانه مرکزیِ جهانی حین امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطینی در غزه، بایدن تماسی تلفنی با نتانیاهو داشت. بنیانگذار آشپزخانه مرکزی جهانی اصرار دارد که این افراد تعمدا به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند تا نتوانند کمک‌ها و مواد غذایی را به دست مردم فلسطین در غزه برسانند. او می‌گوید اسرائیل از غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

این تماس تلفنی بیش از 30 دقیقه طول کشید که جزو یکی از طولانی‌ترین مکالمات تلفنیِ مقامات سیاسی به شمار می‌آید. طی این تماس، بایدن خشم و نارضایتی خود را از شیوه مدیریت این جنگ از طرف اسرائیل نشان داده است.

طبق گزارش اکونومیست، آخرین بار که رئیس‌جمهوری آمریکا با نخست‌وزیر اسرائیل وارد چالش و تنش شده بود، مربوط به سال‌های 1991 و 1992 می‌شد که طی آن جورج اچ.دبلیو بوش (پدر) با اسحاق شامیر، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل درگیر شده بود.

حالا آمریکا اولتیماتوم داده که اگر اسرائیل رویه‌اش را تغییر ندهد، سیاست این کشور عوض می‌شود. این یعنی آمریکا ممکن است دست از حمایت از اسرائیل بردارد.

در این شرایط، پرسش اینجاست که چه کسی بازنده این تنش خواهد بود؟ در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چه کسی بیشترین آسیب را از تنش میان آمریکا و اسرائیل می‌بیند.