به گزارش اکوایران، رهبران کشورهای فرانسه، مصر و اردن در مقاله‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری در جنگ غزه شدند و نوشتند: «جنگ در غزه و وضعیت فاجعه‌باری که برای مردم ایجاد کرده باید همین حالا پایان گیرد.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و عبدالله دوم، پادشاه اردن در این مقاله که در روزنامه لوموند منتشر شده نوشتند: «خشونت، ترور و جنگ برای خاورمیانه صلح به ارمغان نخواهد آورد.»

در این مقاله آمده که خشونت و تروریسم و جنگ نمی‌تواند حامل صلح برای خاورمیانه باشد و ادعا شده تحقق صلح با اجرای راه حل دو کشوری و تضمین اینکه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دیگر شاهد آنچه از 7 اکتبر به بعد رخ داده، نباشند به دست می‌آید.

آنان با اشاره به قطع‌نامه 2728 شورای امنیت خواستار اجرای فوری و بدون قید و شرط این قطع‌نامه و آزادی فوری همه زندانیان از سوی حماس شدند و بر حمایت از مذاکرات حماس و اسرائیا با وساطت قطر و امریکا و مصر تأکید کردند.

سران مصر و فرانسه و اردن همچنین نسبت به حمله اسرائیل به رفح هشدار دادند و تأکید کردند: «جان‌های همه قربانیان به یک اندازه مورد احترام است و نقض قوانین انسانی و خشونت و تروریسم و حمله به غیر نظامیان از جانب هر طرفی که باشد محکوم است».

آنان همچنین بر ضرورت حمایت از اونروا و امدادرسانی به ساکنان غزه تأکید کرده و حملات به نیروهای امدادرسان از جمله نیروهای «آشپزخانه بین‌المللی» را محکوم کرده‌اند.

در این مقاله مشترک همچنین بر ضرورت خودداری همه طرف‌های مؤثر از ارتکاب هرگونه اقدام تنش‌زا و پایان دادن به اقدامات یکجانبه همچون شهرک‌سازی و مصادره زمین‌ها و ضرورت توقف خشونت شهرک‌نشینان تأکید شده است