به گزارش اکوایران، رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند که نیروهای اسرائیلی بدون مشورت با فرماندهان ارشد یا رهبران سیاسی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، سه پسر اسماعیل هنیه، رهبر حماس را در یک حمله هوایی در غزه کشتند.

به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیل، خبرگزاری والا گفت نه نتانیاهو و نه وزیر دفاع یوآو گالانت از قبل از حمله که توسط ارتش اسرائیل و سرویس اطلاعاتی شین بت هماهنگ شده بود، اطلاعی نداشته اند.

به نوشته رویترز، در این گزارش آمده است که امیر، محمد و حازم هنیه به عنوان جنگجو مورد هدف قرار گرفتند و نه به این دلیل که فرزندان رهبر سیاسی حماس بودند. ارتش اسرائیل در مورد گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن چهار نوه هنیه اظهار نظری نکرد.

کشتن بستگان هنیه پیچیدگی‌های بالقوه‌ای را به مذاکرات برای توقف درگیری‌ها در غزه در ازای بازگرداندن 133 اسیر اسرائیلی که گمان می‌رود هنوز در منطقه محاصره شده نگهداری می‌شوند، اضافه کرده است.

هنیه گفت که حماس خواسته‌های «روشن و مشخصی» برای موافقت با هرگونه توقف در جنگ دارد.

هنیه روز چهارشنبه گفت: «دشمن اگر فکر کند که هدف قرار دادن پسران من در اوج مذاکرات و قبل از اینکه جنبش پاسخ خود را ارسال کند، حماس را به سمت تغییر موضع سوق می‌دهد، دچار توهم است.»

درخواست‌های جهانی برای آتش‌بس با ورود جنگ به هفتمین ماه خود افزایش یافته است، اما نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات وجود ندارد.

حماس خواستار پایان حمله اسرائیل، خروج نیروهای اسرائیلی و اجازه بازگشت فلسطینیان آواره غزه به خانه‌های خود است.

اسرائیل می‌خواهد بازگرداندن اسرا را تضمین کند، اما می‌گوید تا زمانی که حماس به عنوان یک نیروی نظامی نابود نشود، به جنگ پایان نخواهد داد و همچنان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به شهر جنوبی رفح است، جایی که بیش از یک میلیون غیرنظامی در آن پناه گرفته‌اند.