به گزارش اکوایران، کابینه جنگ اسرائیل بعد از ظهر یکشنبه برای گفتگو در مورد پاسخ احتمالی به عملیات شبانه هواپیمای بدون سرنشین و موشکی ایران تشکیل جلسه داد.

یک منبع اسرائیلی آگاه گفته که تصمیم پیش روی کابینه جنگ پنج نفره، از جمله نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، این بود که آیا علیه ایران اقدامی «بزرگ» انجام دهند یا به روشی سنجیده‌تر عمل کنند.

این شخص افزود: بحث و گفتگو با همه شرکای اصلی، به ویژه دولت ایالات متحده ادامه داشت، اما گرفتن تصمیم در نهایت با اسرائیل خواهد بود.

به نوشته فایننشال‌تایمز، بایدن به اسرائیل توصیه کرده بود که رویکرد محاسبه شده‌ای را در پیش بگیرد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، در دیدار با مطبوعات گفت: «رئیس جمهور روشن بوده است. ما نمی‌خواهیم شاهد این تشدید باشیم. ما به دنبال جنگ گسترده‌تری با ایران نیستیم.»

تندروها خواستار اقدام «قاطع» شدند. ایتامار بن-گویر‌، وزیر افراطی امنیت ملی اسرائیل در ایکس نوشت: «ما به یک حمله خردکننده نیاز داریم» و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، گفت که اگر اسرائیل «تردید کند»، «ما خودمان و فرزندان خود را در معرض خطر وجودی قرار خواهیم داد.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا ، گفت که جلسه اضطراری رهبران G7 «حمله بی سابقه ایران علیه اسرائیل را به اتفاق آراء محکوم کرده است.»

او افزود: «همه طرف‌ها باید خویشتنداری کنند. ما تمام تلاش‌های خود را برای رفتن به سمت تنش‌زدایی به کار خواهیم گرفت.»

میشل در بیانیه‌ای گفت: «پایان دادن به بحران در غزه در اسرع وقت‌، به ویژه از طریق آتش بس فوری‌، تغییر بزرگی ایجاد خواهد کرد.»

رهبران G7 در مورد احتمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در پاسخ به این حمله بحث کردند‌، اما طبق گفته یک منبع، هیچ اجماعی در مورد نحوه اعمال آن‌ها وجود ندارد.

اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا ، نیز که در جلسه G7 شرکت کرده بود، گفت که تحریم‌ها علیه ایران و هدف قرار دادن برنامه‌های پهپادی و موشکی مورد بحث قرار گرفته است.

پس از درخواست اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد این حمله، روز یکشنبه یک جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.