حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که در انتقام حملات اسرائیل که منجر به کشته شدن اعضای حزب‌الله شد، موشک‌ها و پهپادها را به سمت تأسیسات نظامی در شمال اسرائیل پرتاب کرده است؛ حادثه‌ای که ارتش اسرائیل اعلام کرد 14 سرباز در آن زخمی شدند.

ارتش اسرائیل گفت که حال شش تن از سربازان وخیم است. این سازمان گفت که پس از شناسایی چندین موشک ضد تانک و پهپاد از لبنان به سمت روستای بادیه‌نشین عرب الارمشه، «منبع آتش» را مورد هدف قرار داد.

به گزارش اکوایران، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که حملات اسرائیل روز سه‌شنبه در جنوب لبنان، سه نفر از جمله یک فرمانده میدانی حزب‌الله را کشته‌ است.

نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله لبنان بیش از شش ماه است که به موازات جنگ غزه، در جدی‌ترین درگیری‌ها از زمان آغاز یک جنگ بزرگ در سال 2006، به تبادل آتش پرداخته‌اند.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌هایش زیرساخت‌های حزب‌الله را در شمال بعلبک در شرق لبنان هدف قرار دادند و به فراتر از منطقه مرزی جنوبی رسیدند که اسرائیل بیشتر حملات خود را در آنجا متمرکز کرده است.

این درگیری‌ها نگرانی را در مورد خطر افزایش تنش بیشتر، شدت بخشیده است. این نگرانی‌ها پس از حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، با پرتاب ‌ده‌ها پهپاد انفجاری، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک در شنبه‌شب افزایش یافت، حمله‌ای که مقامات اسرائیلی قول داده‌اند به آن پاسخ دهند.

بر اساس آمار رویترز، حداقل 370 لبنانی از جمله بیش از 240 نیروی حزب‌الله و 68 غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. 18 اسرائیلی از جمله سربازان و غیرنظامیان نیز کشته شده‌اند.