به گزارش اکوایران، گروه نیتسح یهودا در واقع یکی از گردان‌های نیروی دفاعی اسرائیل است که اکنون آمریکا تصمیم دارد آن را تحریم کند.

گردان نیتسح یهودا از یهودیان ارتدکسی تشکیل شده که در کرانه باختری مستقر هستند. مدت‌هاست که این گروه به نقض حقوق بشر متهم است.

مقامات آمریکایی که در گذشته هم برخی از افراد حقیقیِ مستقر در کرانه باختری را تحریم کرده بودند، اکنون تصمیم گرفته‌اند گروهی نظامی را که در این منطقه فعالیت دارد، مطابق با قانون، تحریم کنند.

اگر واقعا آمریکایی‌ها این تحریم را نهایی کنند، نخستین بار خواهد بود که آمریکا به نوعی ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند. هرچند هنوز جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت عمومی چنین مسئله‌ای را اعلام نکرده است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته مقابل چنین تحریمی می‌ایستد.

یکی از مسائل مهمی که تحلیل‌گران به آن اشاره می‌کنند، رابطه میان بایدن و نتانیاهو است. به نظر می‌رسد که این دو نفر پیش از این هم با یکدیگر مشکلاتی داشته‌اند، اکنون مسئله تحریم می‌تواند رابطه آن‌ها را از بین ببرد.

صحبت از این تحریم در میانه حمله اسرائیل به غزه مطرح شده و در حالی‌که قرار است آمریکا، اسرائیل را تحریم کند که در عین حال به تازگی بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک به اسرائیل را هم تصویب کرده است.

البته بسته کمکی به اسرائیل هم‌زمان با ارسال بسته‌های کمکی به اوکراین و تایوان، پس از ماه‌ها به تصویب مجلس رسید و اکنون کافی است امضای بایدن را دریافت کند تا به دست اسرائیل، اوکراین و تایوان برسد. این کمک می‌تواند معادلات سیاسی را در دنیای امروز تغییر دهد.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چرا آمریکا تصمیم گرفته گردان نیتسح یهودا را تحریم کند و در صورت تحریم، چه اتفاقی ممکن است برای رابطه اسرائیل و آمریکا رخ دهد.