به گزارش اکوایران، وزیر خارجه ایالات متحده  قصد دارد در روزهای آتی از عربستان سعودی دیدن کند.

دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب به باراک راوید، گزارش‌گر آکسیوس گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پس از سفرش به چین، قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.

 این منابع گفتند که انتظار می رود بلینکن در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که در 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار می شود، شرکت کند. انتظار می رود که او با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و دیگر رهبران منطقه دیدار کند.

دولت بایدن هم‌چنان روی یک ابرتوافق بالقوه که می‌تواند راه را برای عادی سازی عربستان با اسرائیل هموار کند، کار می‌کند، اما اکثر مقامات آمریکایی که روی این موضوع کار می کنند، آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند بلینکن همچنین در نظر دارد به عنوان بخشی از این سفر، به دیدار نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد این رژیم در سرزمین‌های اشغالی برود.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه‌ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل شکستن دنده خود به تعویق انداخت.

 با ادامه جنگ اسرائیل در غزه و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تنها هفت ماه دیگر، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه اذعان می کنند که شانس بسیار کمی وجود دارد که بتوانند این ابرتوافق را به انجام برسانند. موانع پیش روی این ابرتوافق شامل جنگ غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی ایالات متحده است.

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و اسرائیل باید به یک مسیر برگشت‌ناپذیر برای راه‌حل دو کشور متعهد شود. به نظر نمی‌رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ در حرکت باشد. او نه تنها با راه حل دو کشوری مخالف است، بلکه حتی ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می‌کند.