به گزارش اکوایران، آلمان در تلاش برای کسب حمایت در داخل حزب جمهوری‌خواه آمریکا است. ژاپن در جستجوی کسانی است که ترامپ به حرف آن‌ها گوش می‌دهد. مقامات دولت مکزیک در حال گفتگو با کمپین ترامپ هستند. و استرالیا مشغول وضع قوانینی است که به آن کمک می‌کند تا روابط دفاعی خود با ایالات متحده را «ضد ترامپ» کند.

در همه جا، متحدان ایالات متحده در حال گام برداشتن برای دفاع یا پیشبرد منافع خود در شرایطی هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات نوامبر به قدرت بازگردد، که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر شانسی برابر در ایالت‌های نوسان دارد.

آن‌ها می‌خواهند از سیلی سرد سیاست‌های «اول آمریکا» ترامپ که بار گذشته به آن‌ها زده شد، اجتناب کنند، که شامل جنگ‌های تجاری، تغییر اتحادهای امنیتی، سرکوب مهاجرت و خروج از توافق جهانی آب و هوا بود.

به نوشته رویترز، برخی از رهبران خارجی با وجود خطر عصبانیت رقیب انتخاباتی او، رئیس جمهور دموکرات، جو بایدن، مستقیماً با ترامپ تماس گرفته‌اند، مانند ولیعهد عربستان. در حالی که نخست وزیر مجارستان و رئیس جمهور لهستان در هفته‌های اخیر شخصاً با وی دیدار کردند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا نیز در این ماه در تفرجگاه ترامپ در فلوریدا با او گفتگو کرد. او به خبرنگاران گفت که ملاقات او یک شام خصوصی بود که در آن درباره اوکراین، جنگ اسرائیل و غزه و آینده ناتو بحث شد.

جرمی سوری، مورخ ریاست جمهوری در دانشگاه تگزاس، گفت که دیدار میان نامزدها و دیپلمات‌ها عادی است، اما گفت که دیدار ترامپ با اوربان و تماس با محمد بن سلمان از عربستان سعودی غیرعادی است.

httpscloudfront-us-east-2.images (8)

«دیپلماسی دور زدن» آلمان

بیشتر تماس‌ها با ترامپ غیر مستقیم‌تر از تماس با خود او بوده است.

آلمان در حال ایجاد پل‌هایی با پایگاه جمهوری‌خواه ترامپ در سطح ایالتی است و به مقامات حزب یادآوری می‌کند که این کشور سرمایه‌گذاری زیادی در صنایع ایالات متحده انجام می‌دهد.

با توجه به اینکه ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود، صنعت خودروی آلمان را تهدید به اعمال تعرفه‌های تنبیهی کرد و اکنون می‌خواهد در صورت بازگشت به قدرت، حداقل 10 درصد تعرفه بر تمام واردات اعمال کند، آلمان از یک هماهنگ کننده ترانس آتلانتیک استفاده می‌کند تا برای ترامپ 2.0 آماده شود.

مایکل لینک به‌عنوان هماهنگ‌کننده، آنچه را برلین «دیپلماسی دور زدن» می‌نامد، رهبری می‌کند، و ایالت‌های نوسانی را هدف قرار می‌دهد که آلمان در آن‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است.

او به رویترز گفت: «اگر دونالد ترامپ دوباره انتخاب شود، جلوگیری از تعرفه‌های تنبیهی که او بر روی کالاهای اتحادیه اروپا در نظر دارد، بسیار مهم است.»

او گفت که با فرمانداران جمهوری خواه اوکلاهاما، آرکانزاس، آلاباما و ایندیانا ملاقات کرده است. در هر توقف، او توضیح می‌دهد که چرا روابط تجاری خوب زیربنای حضور آلمان در ایالات متحده است. بزرگترین صادرکننده خودروهای ساخت ایالات متحده بی‌ام‌و است که آلمان می گوید 860،000 آمریکایی را به طور مستقیم و غیر مستقیم در استخدام دارد.

لینک همچنین با مقامات دموکرات ملاقات کرده است، اما لابی کردن با کسانی که می‌توانند بر ترامپ تأثیر بگذارند اولویت اوست.

چهره‌های دوستدار ترامپ

در مکزیک، مقامات دولتی با افراد نزدیک به ترامپ در مورد مسائلی از جمله مهاجرت و قاچاق فنتانیل، یک ماده افیونی مصنوعی، به ایالات متحده ملاقات کرده‌اند، هر دو موضوعی که مکزیک ممکن است تحت دولت ترامپ تحت فشار بیشتر ایالات متحده قرار گیرد.

ترامپ گفته است که به پنتاگون دستور می‌دهد «از نیروهای ویژه» برای حمله به رهبری کارتل‌ها و زیرساخت‌ها استفاده کند، که بعید است از موافقت دولت مکزیک برخوردار شود.

دو منبع آگاه گفتند، حزب حاکم مکزیک در نشانه‌ای از اهمیت روابط شخصی در دوران ترامپ، بسته به این که ترامپ یا بایدن پیروز شوند، کاندیداهای متفاوتی را برای انتصاب به عنوان وزیر خارجه بعدی در نظر دارد.

زمزمه ژاپنی‌ها در گوش ترامپ

ژاپن برای تقویت تعامل دیپلماتیک خود با کمپ ترامپ، در حال آماده شدن برای اعزام سونائو تاکائو، مترجم تحصیل کرده هاروارد است که به نخست وزیر سابق، شینزو آبه کمک کرد تا در جریان بازی‌های گلف، با ترامپ پیوند برقرار کند.

به گفته یکی از مقامات ستاد انتخاباتی، تارو آسو، نخست وزیر سابق ژاپن، روز سه شنبه در نیویورک با ترامپ دیدار کرد.

مقامات دولتی می‌گویند نزدیک ترین متحد آمریکا در آسیا نگران است که ترامپ ممکن است حمایت‌گرایی تجاری را احیا کند و پول بیشتری برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن بخواهد.

حزب کارگر بریتانیا که اکنون در اپوزیسیون قرار دارد اما احتمال پیروزی آن در انتخابات پایان سال زیاد است، ممکن است برای رسیدن به یک رابطه خوب با دولت ترامپ، نیاز به بالا رفتن از تپه پرشیب‌تری داشته باشد.

دیوید لامی، وزیر امور خارجه نامزد حزب کارگر، زمانی در مجله تایم نوشت ترامپ یک «جامعه‌ستیز نئونازی متنفر از زنان» است. یک مقام حزب کارگر گفت که لامی اکنون در حال تلاش برای ایجاد روابط با جمهوری خواهان است.

ویکتوریا کوتس، معاون سابق مشاور امنیت ملی در دوران ترامپ، با استناد به تلخی روابط با حزب کارگر، گفت که پیروزی حزب کارگر می‌تواند به معنای دوران سختی برای روابط ایالات متحده و بریتانیا، در صورت پیروزی ترامپ باشد.

اضطراب استرالیا

کوین راد، سفیر استرالیا در ایالات متحده اخیراً خشم ترامپ را به دلیل انتقادات گذشته خود از او برانگیخت.

ترامپ ماه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که شنیده است که راد، نخست وزیر سابق، «کمی بد اخلاق» است و گفت: «اگر او خصمانه باشد، مدت زیادی آنجا نخواهد ماند.»

یک منبع دیپلماتیک در استرالیا گفت، راد در پشت صحنه تلاش می‌کند تا از یک توافق دفاعی کلیدی در برابر ترامپ محافظت کند.

دولت بایدن موافقت کرده است که با فروش سه تا پنج زیردریایی تهاجمی کلاس ویرجینیا، به استرالیا کمک کند تا اولین گام خود را به سمت توسعه ناوگان زیردریایی‌های هسته‌ای بردارد.

این منبع گفت که راد کانبرا را برای تصویب قوانینی که آن را به استانداردهای کنترل تسلیحات ایالات متحده نزدیک‌تر می‌کند تحت فشار قرار دهد، به این امید که این امر کنار کشیدن از آن را برای ترامپ سخت‌تر کند.

مایکل شوبریج، تحلیلگر استرالیایی، گفت که سیاست «اول آمریکا» ترامپ همچنان می‌تواند این توافق را از بین ببرد.

رویکرد محتاطانه کره جنوبی

یک راه ساده برای نفوذ متحدان ایالات متحده بر ترامپ از طریق لابیست‌ها است، به خصوص اگر بخواهند محتاطانه رفتار کنند.

یک مقام سابق دولت کره جنوبی که اکنون در واشنگتن مستقر است، گفت که دولت بایدن از نزدیک دولت‌های خارجی را زیر نظر دارد و سئول ترجیح می‌دهد از طریق شرکت‌های لابی، به شیوه‌ای مخفیانه تفکر ترامپ را درک کند.

کره جنوبی‌ها مشتاق درک دیدگاه‌های ترامپ در مورد تجارت و سرمایه گذاری هستند، از جمله اینکه چه اتفاقی برای قانون کاهش تورم بایدن (IRA) می افتد.

قانون کاهش تورم از تقویت مجدد تولید داخلی و گذار انرژی حمایت می‌کند. ترامپ نیز از تولید داخلی حمایت می‌کند، اما نه از فشار بایدن برای گذار از سوخت‌های فسیلی به انرژی سبز.