به گزارش اکوایران، صبح امروز، ولادیمیر پوتین، میخائیل میشوستین را مجدداً به عنوان نخست‌وزیر روسیه منصوب کرد و آسوشیتدپرس گزارش داد که دومای دولتی، امروز جلسه‌ای را برای بررسی نامزدی او برگزار خواهد کرد. به گفته ای‌پی، تایید او «یک نمایش صرف در پارلمان تحت کنترل کرملین» است.

به گزارش گاردین، مطابق با قوانین روسیه، میشوستین 58 ساله که در چهار سال گذشته این سمت را برعهده داشت، روز سه‌شنبه زمانی که پوتین پنجمین دوره ریاست‌جمهوری خود را در مراسم تحلیف در کرملین آغاز کرد، استعفای خود را ارائه کرد.

آسوشیتدپرس خاطرنشان می‌کند که انتصاب مجدد او «به طور گسترده‌ای مورد انتظار بود» و پوتین «برای مهارت‌ها و عدم جاه طلبی سیاسی او ارزش قائل است.» میشوستین، رئیس سابق سرویس مالیاتی روسیه، از اظهارات سیاسی دوری می‌کند و از مصاحبه با رسانه‌ها پرهیز می‌کند.

در همین حال رویترز می‌گوید هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پوتین در نظر داشته باشد یک تغییر بزرگ در دولت ایجاد کند که شامل سرگئی شویگو کهنه‌کار، وزیر دفاع روسیه از سال 2012 و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، مسئول دیپلماسی روسیه برای دو دهه است.

به گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند که دست نخورده نگه داشتن دولت او پیامی از ثبات و رضایت پوتین از پیشرفت تیمش در داخل و خارج از کشور خواهد بود.

در همین حال، ناآرامی در کیف رخ داده است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، شب گذشته رئیس بخش مسئول حفاظت شخصی خود را دو روز پس از متهم شدن دو نفر از اعضای آن به توطئه برای ترور او، برکنار کرد. زلنسکی با صدور حکمی سرهی رود، رئیس گارد دولتی را برکنار کرد و جانشینی برای مشخص نکرد.

در همین حال مقامات منطقه‌ای اعلام کردند که حملات روسیه در سراسر اوکراین طی یک روز گذشته دو نفر را کشته و 13 نفر را مجروح کرده اند. تلفات غیرنظامیان در استان‌های دنیپروپتروفسک، زاپوریژیا، خارکف و دونتسک گزارش شده است.

به گزارش روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، فرماندار سرهی لیساک گفت که در حمله روسیه به نیکوپول در استان دنیپروپتروفسک یک مرد 62 ساله و یک زن 65 ساله کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

اوکراین

مقامات اوکراینی روز جمعه گفتند که در جریان حمله شبانه روسیه به منطقه خارکف همه 10 پهپاد را منهدم کرده‌اند، اما در نتیجه حملات دو نفر مجروح شدند و ساختمان‌های مسکونی در آتش سوختند. نیروی هوایی در بیانیه‌ای در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام اعلام کرد که روسیه دو موشک هدایت شونده ضد هوایی نیز پرتاب کرده است.

خبرگزاری دولتی ریا روز جمعه به نقل از منابع خدمات اضطراری گزارش داد که حمله پهپادی اوکراین باعث آتش گرفتن یک پالایشگاه نفت در منطقه کالوگا روسیه شد.