به گزارش اکوایران، امروز 14 خرداد، پنجمین و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری 1403 ثبت نام کرد.

او پیش از این در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام کرد که به نفع حسن روحانی کنار کشید. همچنین در دوره پیشین ریاست جمهوری نیز نام‌نویسی کرد که شورای نگهبان صلاحیتش را تایید نکرد.

جهانگیری پس از نام‌نویسی در نشست خبری گفت: «مردم ایران همواره در پی آزادی استقلال عدالت و پیشرفت بودند. افزایش فزاینده تورم، رشد فقر، حاشیه‌نشینی، ناترازی، تبعیض و فساد و رویکردهای تبعیض آمیز جنایی داشتیم که کشور ایران می‌تواند این بحران‌ها را پشت سر بگذارد به شرطی که اجماع‌سازی میان همه ارکان نظام ایجاد شود.»

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم در ادامه اولویت اصلی‌اش را معیشت مردم، توسعه متوازن، محیط زیست و مبارزه با فساد دانست و اظهار کرد: «نظام مدیریت کشور به جای دستاوردسازی، باید حل مشکلات مردم باشد. برای پیشگیری از تشدید مسائل و بحران‌ها می‌آیم؛ برای گشایش‌گری عملی آمده‌ام؛ آمدن من ولی کافی نیست بلکه حضور مردم هم تعیین کننده است.»

photo_2024-06-03_11-59-04

رییس بهارستان باز هم در روز آخر نامزد ریاست جمهوری شد

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

قالیباف پیش‌تر نیز در سال‌های 1392 و 1396 در روز آخر نام‌نویسی برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود. او در سال 96 و در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به نغع ابراهیم رئیسی کنار کشید.

رئیس مجلس پس از ثبت‌نام در نشست خبری گفت: ما امروز نگران پیش رفت و آینده کشور و زندگی فرزندانمان هستیم، جمعی از نخبگان، کارآفرینان و دانشجویان با توجه به سوابق کاریم، من را برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

قالیباف اظهار کرد: اگر داوطلب انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مساله اقتصادی مردم شروع کرده‌ایم و به زمان ثمردهی رسیده است، ناتمام می‌ماند.

رئیس مجلس افزود: فتح قله علاوه بر انگیزه و احساس وظیفه،تجربه و مهارت هم می‌خواهد و  اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت، فقر و تبعیض و هزینه‌های کمرشکن مسکن و بازار نابسامان خودرو و یا وضعیت اینترنت و یا عبور از تحریم‌ها قابل حل است هرگز پا به عرصه رقابت نمی‌گذاشتم.

قالیباف گفت: من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، فقط دیکته نا نوشته است که غلط ندارد،‌ با مدیریتی مسئولیت پذیر و انقلابی دولتی کار آمد را ایجاد می کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۳_۱۵-۲۳-۳۳

وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی نامزد انتخابات شد

عباس آخوندی وزیر دولت روحانی برای ثبت نام ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. این دومین حضور آخوندی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری است. 

عباس آخوندی

وزیر اسبق راه و شهرسازی در نشست خبری گفت: من به ذخیره فرهنگی ملت واندیشه تک‌تک ایرانیان باور دارم. من گفتمان ایده ایران را در میان می‌گذارم و به اسلام و مدرنیته توجه دارم.

آخوندی افزود: سرزمینی که چهارراه تجاری جهان است فرقه ای چهار طرف آن را بسته اند، حصر هیچگاه سرنوشت و ویژگی ملت ایران نبوده است، ایران تبدیل به ملتی بریده از جهان شده است.

حضور داوود منظور در ستاد انتخابات 

داوود منظور رئیس برنامه و بودجه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

داوود منظور

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری گفت: با قلبی اندوهگین از فقدان رئیس جمهور برای ادامه مسیر شهید جمهور پا به عرصه انتخابات می‌گذارم.

منظور افزود: در سنت شهید رئیسی دیوار تحریم فرو می‌ریزد. در سنت شهید رئیسی سه سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و اشتغال به نرخ تاریخی خود می‌رسد. گفتمان شهید رئیسی راه سومی را برای پیشرفت ایجاد می‌کند.

رئیس بنیاد شهید نامزد انتخابات شد

قاضی‌ زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد

او در زمان ثبت‌نام درباره علت حضور خود به خبرنگاران گفت: تا این لحظه منتظر حضور افرادی همچون آقای مخبر بودم و با توجه به نیامدن ایشان تا این لحظه، برای ثبت نام حضور پیدا کردم، در صورت حضور آقای مخبر به نفع ایشان کنار می‌روم.

قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری گفت: تمام تلاش خود را برای رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دوبرابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی محقق سازد.

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: دعواها و بی‌اخلاقی‌های بیهوده پاسخ مناسبی برای حل مشکلات نیست، بازگشت به نسخه‌های دولت‌های گذشته به زیان مردم تمام خواهد شد.

وزیر کار دولت رئیسی نامزد انتخابات شد

صولت مرتضوی، وزیر کار برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد و ثبت نام کرد.  

وزیر کار دولت سیزدهم گفت: کار ویژه ما در دولت جهش تولید با مشارکت مردم است، با کوله‌باری از تجربه آمده‌ام تا به رسم شهید رئیسی پرچم تولید را بر بلندای ظرفیت‌‌های بی‌نظیر ایران برافرازم.

مرتضوی اظهار کرد: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد ایران را به حرکت درآورد.

صولت مرتضوی

پورمحمدی نامزد انتخابات شد

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، وزیر دادگستری دولت روحانی و وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم ثبت‌نام کرد.

پورمحمدی در نشست خبری پس از نام‌نویسی گفت: «سرشار از آرمانها و آرزوهای بالابلند بودیم اما آیا امروز در آن جایگاهی هستیم که آرزویش را می‌کشیدیم امروز کسی با شما سخن می‌گوید که در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خرد و کلان داخلی و خارجی آشناست. فقط دستی از دور بر آتش نداشته‌ام و بی خبر از ظرفیت‌های بی‌بدیل این سرزمین نیستم.»

photo_2024-06-03_14-27-17

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

بذرپاش در نشست خبری گفت: ما پای وعده‌های رئیس‌جمهور شهیدمان ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد. دولت «پیشرفت ایران» تمام‌کنندۀ همۀ وعده‌های رئیس‌جمهور شهید خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم افزود: مهمتر از شناسنامه، کارنامه و برنامه است. دیپلماسی نتیجه‌گیرا دستاورد کم‌سابقه‌ای داشت و ما مبتکرانه با دنیا مذاکره می‌کنیم.

بذرپاش اظهار کرد: مسائل و مشکلات ایران را به خوبی می‌شناسیم. کشورداری با بگومگو به جایی نمی‌رسد. مردم از ما کار می‌خواهند.

بذرپاش

نامزدهای دیگر امروز: از ثبت‌نام رویانیان تا حضور گسترده نمایندگان سابق مجلس

محمد رویانیان، رییس اسبق پلیس راهور و مدیرعامل سابق پرسپولیس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

الیاس نادران، نماینده ادوار هفتم، هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، اولین داوطلب ریاست جمهوری بود که به ستاد انتخابات مراجعه و در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت‌نام کرد.

حسن سبحانی، نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

حجت الاسلام احمد اکبری، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

حسن کامران، نماینده شش دوره مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کرد.

 سیده حمیده زرآبادی و قاسم جاسمی، نمایندگان دوره دهم مجلس به منظور نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وارد وزارت کشور شدند.

محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون دولت احمدی‌نژاد برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علیرضا ورناصری، نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

حمید کریمی، نماینده اسبق مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی آذری، نماینده دوره یازدهم مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

علیرضا ورناصری نماینده سابق مجلس با نام‌نویسی در ساختمان فاطمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

محمدرضا اسکندری، وزیر کشاورزی احمدی‌نژاد، در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

وحید جلال‌زاده، رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

اردشیر مطهری، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی  در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. 

حسن نوروزی، نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حسین گروسی، نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نام‌نویسی کرد.

محمدعلی وکیلی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.

 مهدی شیخ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به منظور ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافت.

محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات کشور شد.

علیرضا افشار، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت‌های نهم و دهم برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات کشور شد.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران و وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد جهت ثبت‌ نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و نامش را در لیست کاندیداها به ثبت رساند.

اصغر سلیمی، نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات کشور شد.

حمید کریمی، نماینده اسبق مجلس در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

هاجر چنارانی، نماینده سابق مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرد.

ضرغام صادقی، نماینده سابق مجلس در انتخابات نام‌نویسی کرد.

سید شمس‌الدین حسینی، نماینده مجلس و وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

عبدالرحیم بهاروند، نماینده دوره ششم مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرد.

اکبر نیکزاد، رییس اسبق بنیاد مسکن داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

احمد موسوى، نماینده ادوار مجلس داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم تهران در مجلس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس فعلی و عضو دولت احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

رفعت بیات، نماینده مجلس در دوره هفتم داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد.

خبر مرتبط
روز چهارم نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: کدام چهره‌ها نامزد شدند؟

اکوایران: در چهارمین روز نام‌نویسی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری چهره‌های شناخته‌شده سیاسی همچون محمود احمدی‌نژاد، محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان و امیر سرتیپ افشارزاده به منظور اعلام کاندیداتوری خود به وزارت کشور رفتند.

زهرا احمدی پور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در دولت اول روحانی به ستاد انتخابات رفت ولی اجازه ثبت نام به او ندادند.

چهره‌هایی که در چهار روز گذشته نامزد شدند

ساختمان فاطمی روز گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی کشور به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بود.

بیشترین نگاه‌ها معطوف به محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم بود. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت سیزدهم، مسعود زریبافان، رییس سابق بنیاد شهید، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون دولت روحانی، محمدرضا پورابراهیمی و محمود صادقی، نمایندگان ادوار مجلس از جمله شناخته‌شده‌ترین چهره‌های روز گذشته وزارت کشور بودند.

خبر مرتبط
روز سوم نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: کدام چهره‌ها کاندیدا شدند؟

اکوایران: در روز سوم نام‌نویسی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری چهره‌های مطرح سیاسی همچون مسعود پزشکیان، علی‌رضا زاکانی، وحید حقانیان و احمد رسولی‌نژاد به منظور اعلام کاندیداتوری خود به وزارت کشور رفتند.

در روز سوم نیز ستاد انتخابات وزارت کشور میزبان چهره‌های شناخته‌شده‌ای به منظور نام‌نویسی در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری بود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس و سید وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر رهبر انقلاب از جمله شاخص‌ترین این افراد بودند. همچنین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، سید احمد رسولی‌نژاد، حبیب الله دهمرده و زهره الهیان نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز از چهره‌های مطرحی بودند که در روز گذشته اعلام کاندیداتوری کردند.

خبر مرتبط
روز دوم نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: لاریجانی ثبت‌نام کرد

اکوایران: در دومین روز از مهلت نام‌نویسی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، علی لاریجانی، عبدالناصر همتی، محمد خوش چهره و برخی دیگر به وزارت کشور رفتند و ثبت نام کردند.

در روز دوم نام‌نویسی نیز علی لاریجانی، رئیس ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی، محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مردم شازند در مجلس هشتم و یازدهم و محمد خوش‌چهره، نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

خبر مرتبط
نخستین روز نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری: آمدن مرد در سایه

اکوایران: از صبح امروز، 10 خرداد ماه با دستور وزیر کشور، نام‌نویسی از دوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد. در این گزارش آخرین تحولات امروز ۱۰ خرداد ماه را بررسی می‌کنیم.

در نخستین روز نام‌نویسی چهره‌‎های مطرح سیاسی همچون سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا صباغیان نماینده مجلس دوره‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، عباس مقتدایی نماینده مجلس دوره‌های نهم، یازدهم و سیزدهم، قدرتعلی حشمتیان، دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران و مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌ سالاری نامزدی خود را در انتخابات چهاردهم اعلام کردند.

فرایند پنج‌ روزه نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه 10 خرداد در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

فرایند ثبت‌نام از داوطلبین شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساعت ۱۸ روز دوشنبه چهاردهم خرداد به پایان رسید.

روز آخر ثبت‌نام در ادوار گذشته: ترافیک حضور چهره‌ها در ساختمان فاطمی

1400: علی لاریجانی: حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه

25 اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پنجمین روز نام‌نویسی دوره سیزدهم ریاست جمهوری بود. ستاد انتخابات کشور در این روز میزبان چهره‌های بسیاری جهت نام‌نویسی در انتخابات 1400 بود. محسن هاشمی، رییس وقت شورای شهر تهران، علی لاریجانی، رییس سه دوره مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روحانی، مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس، علیرضا زاکانی، رییس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس، عزت الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما، اسحاق جهانگیری، معاول اول روحانی و سید ابراهیم رییسی، رییس وقت دستگاه قضا کشور از جمله شاخص‌ترین افرادی بودند که در روز آخر نام‌نویسی در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شدند.

1396: قالیباف و حضور در روز آخر

26 فروردین ماه 1396، محمدباقر قالیباف، شهردار وقت، اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، محمد هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلت‌نظام، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد در آخرین روز نام‌نویسی از نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، به ستاد انتخابات وزارت کشور رفتند. همچنین مهرداد بذرپاش نیز در این روز به وزارت کشور رفت که به دلیل تاخیر در ورود امکان نام نویسی در انتخابات را پیدا نکرد.

1392: هاشمی‌رفسنجانی در روز آخر آمد  

در آخرین روز نام‌نویسی از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهره‌های شناخته‌شده‌ای همچون داوود احمدی‌نژاد، برادر محمود احمدی‌نژاد، محمد باقر قالیباف، شهردار وقت تهران، محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس نهم، علی اکبر جوانفکر، مشاور تبلیغاتی احمدی‌نژاد، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین‌الملل، منوچهر متکی، وزیر خارجه احمدی‌نژاد، سعید جلیلی، دبیر وقت شورای امنیت ملی، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وقت وزارت امورخارجه، محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات، اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر احمدی‌نژاد در انتخابات نام‌نویسی کردند. علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس وقت تشخیص مصلت نظام و رییس دولت‌های پنجم و ششم نیز در ساعات پایانی نام‌نویسی وارد ساختمان فاطمی شد و اعلام کاندیداتوری کرد.