به گزارش اکوایران، کنگره سنا به تازگی یکی از لایحه‌های کلیدی مطرح شده از طرف دولت میلی را تایید کرد. این لایحه در حقیقت یک بسته اصلاح اقتصادی است.

پذیرش بسته حیاتیِ میلی از طرف مجلس سنا، پیروزی بزرگی برای دولت میلی به شمار می‌آید با این حال به نظر می‌رسد که منتقدان این بسته کم نیستند و در اعتراض به آن، به خیابان‌ها آمده‌اند.

بسته‌ای که میلی ارائه کرده بود، بسته‌ای بسیار جنجالی به شمار می‌آمد که منتقدان بسیاری داشت. در حالی‌که دولت معتقدن است این بسته مشکلات اقتصادی آرژانتین را حل می‌کند، منتقدان می‌گوید چنین اقدامی صرفا فشار را بر مردم افزایش خواهد داد.

طبق بسته اخیر، میزان مستمریِ مستمری‌بگیران کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل، طرح‌هایی برای عفو مالیاتیِ سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده تا به سرمایه‌گذاری تشویق شوند. به‌علاوه، خصوصی‌سازی برخی از شرکت‌های دولتیِ آرژانتین هم مد نظر دولت است.

به محض اینکه سناتورها مهر تایید را بر این لایحه کوبیدند، معترضان به خیابان‌های بوئنس آیرس آمدند تا اعتراض خود را نسبت به آن نشان دهند که با واکنش‌های سرکوب‌گرانه از طرف پلیس ضد شورش مواجه شدند.

مقامات گفته‌اند که تا کنون دست کم ۲۰ درصد به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز دستگیر شده‌اند و قرار است کسانی‌که ماشین‌ها یا سطل‌های زباله را به آتش کشیده‌اند هم به زودی دستگیر شوند.

میلی که با وعده بهبود اقتصادی در میانه بحران عمیق اقتصادی در آرژانتین به قدرت رسید، اکنون با نخستین چالش جدی خود در این کشور مواجه شده است. او همچنان معتقد است که این بسته می‌تواند تورم را مهار کند و آرژانتین را از بحران اقتصادی نجات دهد.

در ویدیوی بالا به تورم بالای آرژانتین و دلیل اعتراض مردم در این کشور به دولت پرداخته شده است.