به گزارش اکوایران، بنا شده که سی‌ان‌ان میزبان نخستین مناظره میان نامزدهای ریاست‌جمهوری در آمریکا باشد. انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور کمتر از شش ماه دیگر و در پایان سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

رقابت‌ها میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و جو بایدن، نامزد دموکرات است. مناظره‌ها در این زمینه نقشی تعیین‌کننده دارند و می‌توانند سرنوشت هر یک از نامزدها را در این فرایند دموکراتیک مشخص کنند.

مناظره‌ای که قرار است روز ۲۷ ژوئن به میزبانی سی‌ان‌ان برگزار شود، مناظره‌ای ۹۰دقیقه‌ای است که قوانین جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.

مسئولان در این کشور می‌گویند قصد دارند از طریق ایجاد تغییر در قوانین، مناظره‌های ریاست‌جمهوری را به گفت‌وگوهای متمدنانه‌ای تبدیل کنند که ارزش وقت گذاشتن و شنیدن داشته باشد.

ستادهای انتخاباتی ترامپ و بایدن هر دو با قوانین تازه موافقت کرده‌اند و به این ترتیب نخستین مناظره به زودی برگزار خواهد شد تا آمریکایی‌ها برای رای دادن، تصمیم بگیرند.

نخستین مناظره‌ای که بایدن و ترامپ، چهار سال پیش برای ریاست‌جمهوری داشتند، با حواشی بسیاری همراه بود. دو طرف در آن مناظره بارها کلام یکدیگر را قطع کردند و در چندین مورد هم مخاطبان شاهد توهین آن‌ها به یکدیگر بودند.

قوانین جدید برای مناظرات ریاست‌جمهوری آمریکا با این هدف ارائه شده که حواشی و جنجال‌های گذشته در این زمینه ایجاد نشود و در نتیجه مردم آمریکا هنگام تماشای این مناظره‌ها، شاهد صحنه‌های نامطلوب نباشند. برخی می‌گویند تعدادی این قوانین می‌تواند به صورت ناخواسته به نفع ترامپ تمام شود. برخی دیگر از تحلیل‌گران هم معتقدند که این قوانین، کیفیت مناظره‌ها را بالا خواهد برد.

در ویدیوی بالا به تازه‌ترین قوانین برای مناظره‌های ریاست‌جمهوری در آمریکا پرداخته شده است. همچنین به این مسئله پرداخته شده که آیا قوانین جدید به نفع ترامپ خواهد بود یا خیر.