به گزارش اکوایران، اگر دونالد ترامپ در انتخابات شکست بخورد چه اتفاقی می‌افتد؟

شاید پایان کشور رقم نخورد، اما مطمئناً می‌تواند به معنای پایان حزب جمهوری‌خواه باشد – حداقل آن‌طور که ما آن را می‌شناسیم.

یک نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان که چند ماه پیش منتشر شد، نشان داد که سه چهارم آمریکایی‌ها (74 درصد) معتقدند که رئیس جمهور سابق شکست در انتخابات را قبول نخواهد کرد. این افزایش قابل توجهی نسبت به افرادی است که قبل از انتخابات 2020 این پیش‌بینی را کردند.

ترامپ از پذیرش نتایج آن انتخابات امتناع کرد و پس از ماه‌ها لفاظی مبنی بر این که نتیجه به سرقت رفته یا تقلب شده است، حامیانش در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند. رئیس جمهور سابق بار دیگر بذر یک انکارانتخاباتی را کاشته است و هشدار داده است که دموکرات‌ها از همین حالا به دنبال دستکاری انتخابات عمومی علیه او هستند.

همچنین چند ماه پیش بود که جیمی راسکین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که در صورت شکست در رقابت‌های انتخاباتی 2024، ترامپ می‌تواند دوباره انتخابات را به چالش بکشد. با این حال، رئیس جمهور سابق احتمالاً یک نبرد سخت‌تر پیش‌رو خواهد داشت.

این بار احتمالاً خشونت وجود نخواهد داشت

به نوشته نشنال اینترست، در حالی که برخی پیش بینی می‌کنند که پیروان وفادار ترامپ ممکن است دوباره به خشونت متوسل شوند، بعید است در این مورد تاریخ تکرار شود. این بار، ترامپ زمین چمن کاخ سفید را نخواهد داشت که در آن تجمعی برگزار کند و گارد ملی دی‌سی احتمالاً در شب انتخابات و احتمالاً تا هفته‌های بعد حاضر خواهد بود.

دونالد ترامپ

مشاهده سربازان مسلح در پایتخت کشور منظره غم‌انگیزی خواهد بود، اما ممکن است برای منصرف کردن هر کله‌شقی از دردسر درست کردن، ضروری باشد.

اکثریت آمریکایی‌ها به صراحت گفته‌اند که نمی‌خواهد نه ترامپ و نه بایدن دوباره نامزد شوند، بنابراین تحمل شکست ترامپ می‌تواند برای وفاداران او سخت باشد، اما کاتالیزوری برای جنگ داخلی دوم آمریکا نخواهد بود.

اما آیا حزب جمهوری‌خواه خواهد مرد؟

ضرر بزرگ‌تر شکست یک مرد در انتخابات نیست، بلکه مرگ حزب لینکلن و ریگان است. چنین شکستی منجر به این خواهد شد که جناح حاشیه‌ای افراطی -کسانی که بایدن آن‌ها را جمهوری‌خواهان ماگا می‌خواند- احساس کنند که صدای آنها شنیده نمی‌شود و سیستم (درست همانطور که ترامپ می‌گوید) متقلبانه است.

آن‌ها کسانی هستند که ایمان پیدا خواهند کرد که رای آن‌ها دیگر اهمیتی ندارد. این می‌تواند حزب جمهوری‌خواه را برای یک نسل از میدان خارج کند – چیزی که کارشناسان به اشتباه پیش‌بینی کردند که پس از پیروزی حزب دموکرات در انتخابات 2008 اتفاق می‌افتد. پس از آن جمهوری خواهان قوی‌تر از قبل بازگشتند و کنترل مجلس و سنا را دوباره به دست گرفتند. با این حال حزب جمهوری‌خواه نتوانست در سال 2012 باراک اوباما را شکست دهد.

این بار، ممکن است جمهوری‌خواهان دوباره به میدان برنگردند، زیرا بعید است که بتوانند از ترامپ عبور کنند. در صورت شکست، او به اندازه کافی پر سر و صدا باقی خواهد ماند که به لکه دار کردن برند حزب ادامه دهد.

ممکن است یک حزب مرکزگرای متمایل به راست جدید ظهور کند. در یک سناریوی فانتزی، آمریکا می‌تواند یک سیستم سه حزبی متشکل از لیبرال‌های افراطی، میانه‌روها و محافظه‌کاران افراطی (جمهوری‌خواهان MAGA) داشته باشد. اما بعید است این اتفاق بیفتد.

در عوض، جمهوری‌خواهان باید برای چند سال حاشیه نشینی آماده باشند،حداقل تا زمانی که نسل جدیدی از محافظه کاران ظهور کنند.