به گزارش اکوایران، بامداد یکشنبه به وقت ایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در ایالت پنسیلوانیا مورد سوءقصد واقع شد.

کمی بعد از این اتفاق، مقامات اعلام کردند که حال ترامپ خوب است و در جریان این اتفاق، فقط دچار جراحت سطحی شده و عملا مشکلی برایش پیش نیامده است.

تا این لحظه، یک نفر از حامیان ترامپ که در آن محل حضور داشته بابت این حادثه تیراندازی، جان خود را از دست داده و دو نفر هم دچار جراحت شده‌اند.

بلافاصله پس از این اتفاق، جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلیِ آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات، به کاخ سفید رفت تا مسئله را بررسی کند. او همچنین نشستی مطبوعاتی برگزار کرد و به برخی از پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

کمی بعد از این حادثه، پلیس در آمریکا اعلام کرد که ضارب فردی ۲۰ ساله به اسم توماس متیو کروکس بوده و در همان محل، جان خود را از دست داده است.

پرسشی که بسیاری از افراد دارند، این است که ترور ناموفق ترامپ، چه تاثیری روی سرنوشت او در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گذارد.

اتفاقی که برای ترامپ رخ داد، بی‌سابقه نبوده است. در گذشته هم نامزدهای ریاست‌جمهوری یا کسانی‌که رئیس‌جمهوری آمریکا بوده‌اند، مورد سوءقصد واقع شده‌اند. آیا این ترورها، اثری روی وضعیت محبوبیت آن‌ها گذاشته است؟

برای مثال، رونالد ریگان که او هم به حزب جمهوری‌خواهان تعلق داشت، آخرین کسی بود که در آمریکا مورد ترور واقع شده و البته جان سالم هم به در برده است. آیا شرایط او با ترامپ قابل مقایسه است؟

در ویدیوی بالا به بررسی بیشتر درباره حادثه رخ داده برای ترامپ و همچنین اثرات آن در انتخابات پرداخته شده است.