به گزارش اکوایران، روز یکشنبه ۳۱ تیر، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کنار بکشد.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشینِ آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان باعث شده که از طرف هم‌حزبی‌های خود برای کناره‌گیری تحت فشار قرار بگیرد.

افزایش سن او باعث شده که عملکردش نسبت به گذشته، ضعیف‌تر باشد و به همین دلیل اعضای حزب دموکرات در آمریکا دیگر حاضر نبودند روی این چهره قمار کنند.

بایدن به‌رغم مقاومت‌های بسیار، بالاخره پس از آن‌که اعلام شد به کرونا مبتلا شده، اعلام کرد از نامزدی کنار می‌کشد. او در عین حال از معاون اول خود، کامالا هریس اعلام حمایت کرد.

هنوز سایر اعضای حزب دموکرات نسبت به این قضیه واکنش نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد که بحث در مورد گزینه نهایی دموکرات‌ها همچنان در جریان است.

این در حالی است که در جبهه جمهوری‌خواهان، اجلاسیه مجمع جمهوری‌خواهان برگزار شد و ترامپ هم فردی به اسم جی‌دی ونس را به عنوان معاون اول خود اعلام کرد. به این ترتیب اتحاد در جبهه جمهوری‌خواهان به وضوح مشاهده می‌شود.

در مقابل، دموکرات‌ها تازه به نقطه صفر بازگشته‌اند و همچنان بر سر انتخاب نامزد مورد نظر خود مردد هستند. آن‌ها می‌دانند که شکست ترامپ کار ساده‌ای نیست. در سال ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون از طرف دموکرات‌ها به نبرد ترامپ رفت اما از او شکست خورد.

در سال ۲۰۲۰، بایدن توانست ترامپ را شکست بدهد. حالا بایدن انتظار دارد که هم‌حزبی‌هایش، به هریس اقبال نشان دهند. پرسش اینجاست که از این زن چه می‌دانیم؟

در ویدیوی بالا به معرفی کامالا هریس پرداخته شده است، زنی که می‌تواند مانعِ زن بودن و سیاه‌پوست بودن را به صورت هم‌زمان در آمریکا کنار بزند و به نخستین زنِ سیاهپوست در سمت ریاست‌جمهوری این کشور تبدیل شود. در ویدیوی بالا، با این چهره بیشتر آشنا شوید.