به گزارش اکوایران؛ در فهرست اعلام شده هیئت وزیران که مسعود پزشکیان به مجلس ارائه کرده است ،«ستار هاشمی» به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است.

ستار هاشمی متولد سال ۱۳۵۵ از شهرستان یاسوج است. او دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا دریافت کرده است .

وی در سال ۱۳۹۳ به سمت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس منصوب شد و از سال ۱۳۹۵ نیز معاونت فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت را برعهده داشته است. در مهر ۱۳۹۸  محمدجواد آذری جهرمی وی را  به سمت معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات دولت دوازدهم منصوب کرد  تا پایان این دولت نیز به فعالیت خود ادامه داد .

 ستار هاشمی بعد از پایان دولت دوازدهم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  رفت و سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت را به عهده گرفت.

از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه کاری او دیده می‌شود رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل (‌1402 تا کنون، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (1396 تا 1398)، عضو شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (1396 تا 1398)،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (1394 تا 1396)، رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (1392 تا 1394)، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (1390 تا 1392) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (1395 تا 1396) است.

از دیگر افتخارات وی تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران و فعالیت‌های گسترده در زمینه‌های نوآوری است که منجر به بهبود فرآیندهای مرتبط با فناوری‌های ارتباطی در کشور شده است.از دلایلی که ستار هاشمی به عنوان گزینه اصلی وزارت ارتباطات قرار گرفت می توان به سوابق مدیریتی و رشته تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی وی اشاره کرد.