به گزارش اکوایران، امیر دریادار حبیب الله سیاری، ربیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی امروز در سازمان برنامه و بودجه حضور یافت و با رییس این سازمان دیدار کرد. همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیز امروز و روز گذشته به دیدار برخی از وزرای کابینه چهاردهم رفت.

دیدار روسای ستاد ارتش و سازمان برنامه و بودجه

امروز -4 شهریور- امیر دریادار حبیب الله سیاری، ربیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر مسعود مقدس، معاون طرح، برنامه و بودجه ارتش با حمید پورمحمدی ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که جمعی از مسئولان طرح و برنامه و بودجه ارتش و برخی از معاونان سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، راهکارهای تعامل بیش از پیش دو سازمان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دیدار فرمانده کل ارتش با وزرای دفاع، کشور و ورزش

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش امروز با حضور در وزارت کشور با اسکند مومنی، وزیر کشور دیدار کرد.

سرلشکر امیر موسوی با اشاره به همپوشانی ماموریت‌های وزارت کشور و ارتش در حوزه امنیت مرزها، حوادث و بلایای طبیعی و مدیریت بحران، آمادگی بیش از پیش ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با وزارت کشور در انجام این ماموریت ها، مورد تاکید قرار داد.

اسکند مومنی نیز با اشاره به اینکه ارتش همواره با وزارت کشور در مسائلی از جمله تامین امنیت مرزهای شرقی و غربی و پشتیبانی در بحران‌ها و حوادث تعامل فعال ابراز امیدواری کرد که در این دوره شاهد تعامل هرچه بیشتر با ارتش در این حوزه‌ها باشیم.

فرمانده کل ارتش روز گذشته -‌3 شهریور- نیز به همراه محمد حسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی و دیگر فرماندهان و معاونان ارتش با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کرد.

در این دیدار، راه‌های تعامل بیشتر ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و قرار شد در آینده نزدیک جلسه مجزایی بین وزیر دفاع و فرماندهان نیروها با هدف ارتقای تعاملات فی‌مابین و با رویکرد همکاری ویژه دو برگزار تا راهکارهای مطلوب اتخاذ و عملی شود.

لزوم استفاده حداکثری وزارت ورزش از نیروی انسانی ارتش

سرلشکر امیر موسوی همچنین به همراه امیر دریادار سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین امیدی رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش و فرماندهان نیروی هوایی با احمد دنیامالی، وزیر جدید ورزش و جوانان دیدار کرد و گفت‌وگو کرد.

او در این دیدار بر لزوم استفاده حداکثری از نیروی انسانی ارتش با همکاری وزارت ورزش افزود: سالانه نیروی انسانی ارزنده و چشمگیری وارد ارتش می‌شود. قطعاً وزارت ورزش و جوانان، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در راستای پرورش و بهره‌وری از ظرفیت‌های این نیروی انسانی جوان خواهد داشت که می‌توان با تعاملات دوطرفه، این طرح‌ها را در ارتش اجرا کرد. 

در این دیدار در خصوص توجه به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در کنار گسترش ورزش همگانی، توسعه تیم‌های ملی چوگان و سوارکاری و راه‌اندازی فدراسیون المپیکی پنج گانه ورزش های نظامیان (شمشیربازی، سوارکاری، شنا، تیراندازی و دو و میدانی) و بهره‌وری حداکثری از اماکن ورزشی، بحث و تبادل نظر شد.