به گزارش اکوایران، صبح امروز مسعود پزشکیان در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی اسامی کابینه پیشنهادی خود به مجلس را ارائه کرد و در این میان نام احمد دنیا مالی به عنوان وزیر ورزش جوانان به چشم می خورد.

او که گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای جایگزینی کیومرث هاشمی است سابقه نمایندگی مجلس و ریاست هیات مدیره تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را دارد.

دنیامالی 64 ساله عضو سابق شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل این شورا در دوره چهارم را دارد دوره‌ای که تحت ریاست دو نفر بود، احمد مسجدجامعی و چمران. ورود او با لیست اصلاح‌طلبان و سپس رای او به قالیباف برای شهرداری در رقابت با محسن هاشمی، حواشی زیادی را ایجاد کرده بود. همچنین احداث برج میلاد، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل توحید از پروژه‌هایی است که در دوران مدیرعاملی او بر سازمان مهندسی و عمران صورت گرفت. 

دنیامالی در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده بندرانزلی وارد مجلس شد و دو سال عضو کمیسیون عمران مجلس بود. 

اما فعالیت دنیامالی در حوزه ورزش تنها به هیات مدیره ملوان خلاصه نمی‌شود. او ریاست فدراسیون قایقرانی ایران و همچنین معاونت فدراسیون جهانی دراگون بوت را هم برعهده داشته است. 

از دیگر سوابق این دانش‌آموخته رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت که دکترای برنامه‌ریزی شهری خود را از دانشگاه علوم و تحقیقات در سال 1392 گرفته؛ می‌توان به معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن، معاونت وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اشاره کرد.