به گزارش اکوایران، روابط عمومی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اعلام کرد، در پی پیشنهاد مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ درصد در سال جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند. 

بر این اساس مبلغ ۳۵۰ همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد. با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندمکاران و مسائل کامیونداران و تهیه برخی اقلام دیگر حل شد.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۴۰ درصد تعیین شده بود.

شب گذشته رئیس جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با بیان اینکه در حال حل مشکل فرهنگیان، پرستاران، داروسازان، کشاورزان هستیم، اظهار کرد: گفتند وارث چیزی خوبی شدیم ولی پول به اندازه کافی نیست. نمی خواهم گلایه کنیم ولی از رهبری اجازه گرفتیم که یک مقدار از صندوق برداریم و یک مقدار از بدهی ها را تسویه کینم. قدردان رهبری هستم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای گندم‌کاران ۱۲۰ هزار میلیارد پیش بینی شده بود که آن هم در صندوق موجود نبود، در صورتی که آنچه به انبارها تحویل داده شده بود بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: الحمدالله در حال حل شدن است، مشکلات در حوزه بهداشت و درمان و معلمان داشتیم که تمهیداتی اندیشیده شده است، تا این مشکلات را تا جایی که امکان دارد حل کنیم.