به گزارش اکوایران، در بسته خبری امروز -‌10شهریورماه- نگاهی به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده، انداخته‌ایم.

تشکیل شورای راهبری برنامه هفتم توسعه در دولت 

مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی رئیس جمهور، صبح یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳، با حضور محمدرضا عارف در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. بحث تشکیل شورای راهبری برنامه هفتم توسعه نیز در این جلسه مطرح شود و معاون اول در این خصوص توضیحات قابل‌توجهی داد. مشروح مباحث این نشست را اینجا بخوانید. 

خبر مرتبط
تودیع و معارفه معاون حقوقی رییس جمهور/ تشکیل شورای راهبری برنامه هفتم توسعه در دولت

اکوایران: عارف در مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی رئیس جمهور بر تصویب هر چه سریعتر پیش‌نویس آیین‌نامه‌های برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و آن را وظیفه مهم و اساسی وزارتخانه‌ها در دو ماه آینده برشمرد.

رئیس بنیاد ملی‌ نخبگان منصوب شد

 طی حکمی از سوی مسعود پزشکیان، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با حفظ سمت به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور منصوب شد.

گلزاری دبیر شورای اطلاع رسانی دولت شد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت طی حکمی، محمد گلزاری را به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی دولت منصوب کرد. از مهم ترین وظایف شورای اطلاع رسانی دولت، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و انسجام‌بخشی فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی است.

ابلاغ پیام سید حسن نصرالله به عراقچی

نماینده جنبش حزب‌الله لبنان امروز در تهران، با «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه دیدار و پیام تبریک حجت‌الاسلام «سیدحسن نصرالله» دبیرکل و سایر مسئولان حزب‌الله را به عراقچی به مناسبت تصدی وزارت امور خارجه ابلاغ و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر آخرین وضعیت جبهه مقاومت ضداسرائیلی در لبنان و تحولات جاری فلسطین، غزه و کرانه باختری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رفع توقیف ۲ فیلم سینمایی

 

همزمان با نخسین روزهای کاری وزیر فرهنگ رئیس سازمان سینمایی در راستای عمل به وعده‌ شفاف‌سازی سامانه انتشار عمومی فهرست مجوزهای صادر شده سینمایی را باز کرد؛ سامانه‌ای که نه تنها دوفیلم سینمایی در آن رفع توقیف شد بلکه درخواست سعید روستایی برای گرفتن پروانه ساخت یک فیلم جدید نیز در آن ثبت شد. 

این در حالی است که در ماه‌های اخیر دسترسی آزاد به درخواست‌های تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها برای ساخت و نمایش فیلم در سایت سازمان سینمایی بسته شده بود و فقط در مقاطعی کوتاه دسترسی وجود داشت.

پرونده سه فعال کارگری بسته شد

سه فعال کارگری که از سال ۱۴۰۱ در زندان اوین به سر می‌بردند با کاهش دوره‌ی مجازاتشان مشمول عفو ۱۴۰۱ شده‌ و امروز آزاد شدند. 

حسین تاج، وکیل حسن سعیدی، کیوان مهتدی و رضا شهابی به خبرنگار انصاف نیوز اینطور توضیح داد: بعد از صدور محکومیت ۶ سال حبس برای این سه نفر درخواست اعاده دادرسی‌شان از سوی دیوان پذیرفته شده و پرونده به شعبه‌ی هم‌ارز ارسال شده است. شعبه‌ی هم‌ارز محکومیت هر سه نفر را سه سال و شش ماه کاهش داده است و امروز ذیل بخشنامه عفو ۱۴۰۱ آزاد شدند و در واقع پرونده مختومه شد.