به گزارش اکوایران؛‌ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته تصویب شد.

در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش ساعت کاری کارکنان دولت مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری رفع شد.

براساس این مصوبه، ساعت کاری کارکنان دولت از شنبه تا چهارشنبه به ۴۰ ساعت محدود شده است، به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی و بخش‌های عملیاتی خدمات‌رسان مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی. همچنین مقرر شد این لایحه برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارائه شود.

جزئیات لایحه کاهش ساعت کار و تذکر عضو هیات رییسه مجلس

 در بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس، دو پیشنهاد مطرح بود : یکی بازگشت به پیشنهاد دولت که ساعت کاری را به ۴۲.۵ ساعت در هفته کاهش می داد و دیگری پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس که ساعت کاری را ۴۰ ساعت در هفته و تعطیلات پایان هفته را جمعه و شنبه تعیین می‌کرد. 

عضو هیات رییسه مجلس، در این باره اظهار کرده بود که کاهش ساعات کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت توسط کمیسیون اجتماعی بار مالی اضافی برای دولت به همراه خواهد داشت لذا دولت در لایحه اولیه خود ساعت کاری را ۴۲.۵ ساعت تعیین کرده بود و تعطیلات آخر هفته را نیز دو روز پیشنهاد داده بود، اما مشخص نکرده بود که این تعطیلات شامل کدام روزها خواهد بود.

 این لایحه توسط اعضای کمیسیون مجلس به تصویب نهایی رسید و علاوه بر تأیید مصوبه کاهش ساعت کاری به 40 ساعت در هفته یعنی از روز شنبه تا روز چهارشنبه، ایراد گرفته شده از سوی شورای نگهبان درباره قید تعطیلی روز شنبه نیز در آن مرتفع شد .