به گزارش اکوایران به نقل از ایلنا؛‌ سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، گزارشی از سفر دو روزه خود به قطر که در همراهی با رئیس‌جمهور کشورمان بود ارائه کرد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت که این سفر به دعوت رسمی امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی انجام شد و رئیس‌جمهور در سومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا شرکت کرد. علاوه بر این، دیدارهایی با امیر قطر، نخست‌وزیر تایلند، هیئت حماس و وزیر امور خارجه عربستان سعودی انجام شد و شش سند همکاری میان ایران و قطر به امضا رسید.

عراقچی در ادامه به دیدار با ایرانیان مقیم قطر اشاره کرد و از فرصت‌های مختلف برای همراهی با رئیس‌جمهور در برنامه‌های متنوع سفر صحبت کرد. وی همچنین از شرکت در اولین نشست مشترک با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد، که در آن آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی و بر همکاری‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوهای دوجانبه تأکید شد.

در پایان، عراقچی بر توجه ویژه ایران به توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و ایجاد یک منطقه قوی با مشارکت همه کشورهای همسایه تأکید کرد. او همچنین از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هواپیمای رئیس‌جمهور را تا مقصد همراهی کرده بودند، تقدیر کرد.