به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛ مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی، در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی سازمان، از تعیین تکلیف حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالا با رشد ۵۶۱ درصدی و همچنین تعیین تکلیف و فروش ۴۵۰۰ خودرو و اجرای ۸۰۰ حراج خبر داد.

 دیدار مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و حمایت‌های ایشان، از اتفاق های خوب مدت اخیر بوده است. وزیر اقتصاد بر تعیین تکلیف کالاها و انجام امور بر اساس قانون تأکید داشته است. 

بنابر این گزارش پیگیری و مطالبه امور توسط مقامات اجرایی کشور و رئیس قوه قضاییه از تاریخ تأسیس این سازمان بی‌سابقه بوده همچنین پیوستن سازمان اموال تملیکی به جمع شرکت‌های سودده دولتی، برگزاری مجامع منظم و تصویب صورت‌های مالی از نقاط قوت این سازمان در این دوره فعالیتش بوده است. 

اجرای فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی و توسعه و تجهیز انبارها با حضور وزرای اقتصادی و مسئولان قضایی بخش دیگری از دستاوردهای این سازمان است.

 در بخش اموال منقول، حدود ۱۰۰ همت کالا با رشد ۵۶۱ درصدی ، فروش ۲۸ همت اموال منقول با رشد ۶۴۰ درصدی، و بازگشت ۵۰ همت کالا به چرخه تولید از طریق اعاده به صاحبان مشاغل با رشد ۱۴۰۷ درصدی صورت گرفته است. همچنین، تعیین تکلیف و فروش ۴۵۰۰ خودروی سواری سبک و سنگین وارداتی و برگزاری نخستین مزایده‌های محدود موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی از دیگر اقدامات انجام شده است. 

 سهم ۹۷ درصدی فروش از طریق مزایده‌های الکترونیکی و برگزاری حراج الکترونیکی در سال ۱۴۰۲ و تعیین تکلیف پرونده‌های ماندگار از جمله اقدامات مهم دیگر بوده است. در حوزه اموال غیرمنقول، نیز ۴۶۸ پرونده با مساحت ۱۹۹ هزار متر مربع اخذ سند شده است و این اسناد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱  رشد ۱۱۱۶ درصدی داشته است. همچنین در ۸۸ درصد پرونده‌های حقوقی علیه سازمان، دفاع مؤثر به رای به نفع سازمان منجر شده است.