به گزارش اکوایران، روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، برای شرکت در اجلاس بریکس در روسیه حضور یافت و علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی سران بریکس، در حاشیه این اجلاس نیز با مقامات مختلف کشورها دیدار و گفتگو کرد. 

در ادامه دیدارهای روز چهارشنبه، مسعود پزشکیان و «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی در حاشیه نشست سران بریکس در کازان روسیه با یکدیگر دیداری کوتاه داشتند و درباره مسائل و دغدغه‌های دو کشور از جمله ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

علاوه بر این دیدار، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان و «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات نیز دیدار جداگانه‌ای با یکدیگر داشتند.

به گفته سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، اولین موضوع گفتگوی مقامات دو کشور ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان بود که دو کشور در این خصوص با یکدیگر اشتراک نظر دارند.

وزیر امور خارجه ایران درباره این گفتگو توضیح داد:«دیدار با شیخ محمد بن زاید رئیس دولت امارات متحده عربی، یک ملاقات رسمی به شکل معمول خود نبود. در سالن جنب اجلاس که رؤسای کشورها و هیأت‌ها جمع می‌شوند و به سالن اصلی می‌آیند فرصتی پیش آمد و دیدار مختصری صورت گرفت.»

او توضیح داد:«بحث اصلی این دیدار، فلسطین و همچنین لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی بود؛ طبیعی است که مسائل دوجانبه نیز در دیدارها مطرح شود.»

عراقچی تاکید کرد:«امارات یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است که ما با مجموع این کشورها روابطی داریم که روابط مهمی نیز محسوب می‌شود و در سیاست حُسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد. در عین حال،‌ ما اختلاف‌نظرهای جدی بخصوص در موضوع جزایر سه‌گانه داریم.»

 

هیچ وقت، فرصتی را از دست نداده‌ایم که مواضع خودمان را در خصوص این جزایر به صورت قاطع بیان کنیم.