به گزارش اکوایران، در بازار هرات، دلار در روز یکشنبه (13 آذر) از ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و تا سقف ۳۶ هزار بالا رفت، اما در ۳۶ اصلاح داد. از نگاه معامله‌گران، این اتفاق چندین‌بار در بازار رخ داد.

معامله‌گران می‌گفتند سقف ۳۶ اصلاح‌طلب شده است. در مجموع آنچه که موجب شد بازار یکشنبه صعودی شود، مجموعه‌ای از اخبار منفی، تقاضای کریسمس و شروع کندل ماهانه بود.

افزایش قیمت یکشنبه موجب شد بیشتر معامله‌گران رکب بخورند، چراکه تصور نمی‌کردند بازار صعودی شود.

به معامله‌گران یک دغدغه جدید هم اضافه شده است. آن‌ها از دغدغه «بخریم یا نخریم؟» به «کجا بفروشیم؟» رسیده‌اند. اغلب معامله‌گران معتقدند اگر دلار هرات بالای 36، سکه بالای 18 میلیون و طلای آب‌شده بالای 6 میلیون و 950 هزار تومان تثبیت ندهد، می‌شود گفت که روند نزولی می‌شود.

در بازار فلز زرد، نرخ سکه بین 17 میلیون و 400 تا 17 میلیون و 650 هزار تومان در نوسان بود که سقف جدید برای بازار محسوب می‌شود. معامله‌گران سکه می‌گویند جنس در بازار کم شده است، بویژه قطع‌های کوچک سکه. آن‌ها می‌گویند قطع‌های کوچک از پنجشنبه رشد بیشتری نسبت به «سکه تمام» داشته و این بخاطر قدرت خرید راحت‌تر این قطعِ سکه است. نیم‌سکه هم امروز به مرز 10 میلیون تومان رسید.

نکته بازار ارز یکشنبه به سمت رسمی بازار برمی‌گردد. یورو توافقی در روز یکشنبه با رشد سه درصدی، به کانال 37 هزار تومان وارد شد.