به گزارش اکوایران، دلار هرات در معاملات دوشنبه مقاومت مهم 52 هزار و 200 تومان را شکست. این نرخ آخرین سقفی بود که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود و به همین خاطر با عبور از این مرز مقاومت، عده‌ای از معامله‌گران تصور کردند که قیمت دلار هرات از روند نزول خارج شده است.

در معاملات دوشنبه قیمت دلار هرات با 51 هزار و 700 شروع کرد و با افزایش هزار تومانی به مقاومت 52 هزار و 700 تومان خورد و در شکستن آن ناکام ماند.

در معاملات پشت خط یک خبر به بازار مخابره شد که مهم بود و خوانش داشت. لارنس نورمن - خبرنگار وال استریت ژورنال - در توییتر نوشته است «درک من این است که حداقل تا چند روز گذشته، ایران فقط اجازه نصب مجدد دوربین‌هایی را که تابستان گذشته در اصفهان برداشته بود، داده است که بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که قبلاً وعده داده شده بود یا آژانس انتظار داشت.»

معامله‌گران بر اساس این توییت معتقدند احتمال دعوت گروسی به تهران در خرداد وجود دارد؛ پس بازار دوباره منتظر سفر گروسی و نتیجه رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است.

اما از نگاه تکنیکال‌کاران اگر در روز سه‌شنبه نرخ بالای مرز مهم 52 هزار و 200 بماند، می‌شود گفت دلار برای شکستن مرز جدید تلاش خواهد کرد. بر این اساس که نرخ دلار هرات در پشت خط بالای مرز حمایتی ماند می‌گویند بازار همچنان میل به صعود دارد. همچنین این دسته با اشاره به رنج بودن بازارها در ماه اردیبهشت معتقدند در خرداد بازار متفاوتی خواهیم داشت.

در مقابل، عده‌ای معتقدند در خرداد خبرهای برجامی به بازار خواهد رسید و قیمت دلار دوباره می‌تواند به سمت کف اردیبهشت حرکت کند.