به گزارش اکوایران، روز چهارشنبه دلار هرات برای سومین روز متوالی بالای 52 هزار و 200 تومان باز شد، اما نتوانست در بالای این سطح حمایتیِ مهم باقی بماند.

بازار ارز هرات با افزایش به 52 هزار و 400 تومان رسید اما در پشت خط، با خبر سفر قریب‌ا‌لوقوع سلطان عمان به تهران، سطح حمایتی مهم 52 هزار و 200 تومان را از دست داد و به حوالی 51 هزار و 600 تومان رسید. از آنجا که در معاملات چهارشنبه قیمت دلار به سمت سقف روزهای قبل نرفت و این‌بار سقف پایین‌تر بود، عده‌ای می‌گفتند نرخ شُل است و حمایت از دست می‌رود. عده‌ای هم روز سه‌شنبه هشدار داده بودند که وضعیت بلوکه در بازار آبشده به سمت دلار هرات حرکت خواهد کرد و این موضوع هم در شل بودن قیمت دلار بی‌تاثیر نبود.

با خبر سفر سلطان عمان فعلا خریداران نظاره‌گر بازار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا یکشنبه هفته آینده امکان ورود هر نوع خبری به بازار باشد. از نگاه معامله‌گران اگر نتیجه سفر مثبت باشد نرخ دلار هرات می‌تواند به کف اردیبهشت برگردد و افراطی‌ها تصور می‌کنند قیمت دلار حتی وارد دامنه 40 خواهد شد.

در مقابل، افزایشی‌های بازار ارز معتقدند سفر هیثم بن طارق درمورد روابط مصر و ایران است و از نگاه این عده، برجام تمام شده است. این دسته تصور می‌کنند این اخبار در کوتاه‌مدت می‌تواند جان افزایش را بگیرد اما در بلندمدت بازار احتیاج به فاند خبری مثبت قوی دارد تا بتواند بر مدار نزول باشد. آن‌ها می‌گویند هر قدر که خبر سلطان عمان بازار ارز را کاهشی کند، با نزدیک شدن به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این کاهش‌ها جبران می‌شود.

این گروه از صبح چهارشنبه و قبل از خبر سلطان عمان به ایران، معتقد بودند خریدار به بازار می‌آید و افزایش نرخ به‌واسطه نشست شورای حکام را پیشخور می‌کند، یعنی حتی قبل از اخبار منفیِ احتمالیِ نشست، قیمت دلار افزایشی خواهد شد، اما انتشار خبر این سفر، تمام ذهنیت این دسته را به‌هم ریخت.