اکوایران: روز چهارشنبه بازار سیبل خبرهای حول توافق بود،‌ اما بازار و قیمت‌ها با اینکه شل بودند حرکت رنجی داشتند. معامله‌گران چهارشنبه خود را با دو خبر شروع کردند، اولی توافق محدود و غیرمکتوب بین ایران و آمریکا، دومی دیدار علی باقری با انریکه مورا در قطر. در ادامه خبرهای بازگشت به مذاکرات، توییت باقری درمورد دیدار سازنده با مورا، صحبت رافائل گروسی درمورد گفت‌وگوهای مستقیم بین جمهوری اسلامی و آمریکا و گمانه‌زنی برخی از معامله‌گران درمورد اینکه صحبت‌ها فراتر از توافق موقت بوده و لغو تحریم‌ها هم مطرح است. معامله‌گران درمورد بمباران خبری می‌گویند این همه خبر در یک روز بی‌سابقه است و اگر چند سال پیش بود حداقل نوسان 3000 تومانی با این خبرها داشتیم.

با این خبرها هرات در روز چهارشنبه 48 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و بین این سطح و 48 هزار و 800 تومان نوسان داد. قیمت دلار چند بار هم از این بازه خارج شد اما دوباره به همین محدوده برگشت. در پشت خط دلار هرات در حال تلاش برای پایین آمدن از سطح 48 هزار و 600 تومان بود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با خبرهای چهارشنبه بازار شل بود و حتی در هرات می‌گفتند گنده هرات خریدار نیست. معامله‌گران می‌گویند هر روز بازه نوسان قیمت دلار دارد کمتر می‌شود و همین نزدیک شدن حمایت و مقاومت‌ها به هم، بازار را راکد کرده است. فنی‌ها در این مورد می‌گویند قبلا به این موضوع اشاره کرده بودیم که بازار در نقطه حساس تلاقی دو خط روند قرار گرفته است. یعنی یک مثلث تشکیل شده که هر روز به گوشه نزدیک می‌شویم که عرصه تنگ‌تر می‌شود. درمورد بازار سکه سایت‌ها و کانال‌ها نرخ سکه امامی را در کانال 27 میلیون نمایش می‌دادند اما بازار می‌گفت همچنان در کانال 28 میلیون قرار دارد. قیمت تتر هم در روز چهارشنبه به کانال 48 هزار آمد و بین مرز 48 و 49 هزار نوسان داشت.

البته یکسری از معامله‌گران می‌گویند با توجه به این موضوع که این خبرهای احتمالی توافق از قبل بوده فقط توانسته است خریدار را از بازار بیرون بیندازد و روی نرخ تاثیر ندارد. آن‌ها معتقدند 20 روز پیش که سلطان عمان به ایران سفر کرد قیمت دلار در کمتر از 10 روز از حوالی 52 هزار تا 46 هزار و 700 تومان ریخت و برگشت بین 48 تا 50 هزار نوسان داد. این دسته می‌گویند با این ریزش قیمت دلار تا یک حدودی این خبرها را پیشخور کرده و منتظر خبر قطعی یا درواقع به عمل پیوستن این خبرهاست تا به کف قیمتی 46 هزار و 700 تومان حمله کند. یک گروهی هم در بازار وجود دارد که می‌گویند اینکه قیمت‌ها بالا نگه داشته شده‌اند برای مال رد کردن است. پیشکسوت‌ها هم می‌گویند در این بازار کار نکردن خودش سود است.

فنی‌های بازار می‌گویند اولین سد حمایتی بازار 48 هزار و 300 تومان و حمایت مهم بعدی 47 هزار و 800 تومان است و نرخ می‌تواند به سمت کف 46 هزار و 700 تومان حرکت کند. فنی‌های آبشده هم می‌گویند حمایت 9 میلیون و 800 هزار تومان مهم است و بعد آن می‌تواند به کف قبلی که حوالی 9 میلیون و 600 هزار تومان بوده برود. 

یکسری از معامله‌گران می‌گویند احتمال غافلگیری در انتهای هفته وجود دارد پس مراقب معاملاتتان باشید.

نکته بازار این بود که معامله‌گران هرات می‌گویند تا قیمت دلار به 48 هزار و 600 تومان می‌رسد حساب‌های ایرانی خریدار می‌شوند. به عقیده آن‌ها بالایی‌های بازار، کار ایرانی‌هاست.