به گزارش اکوایران، روند نزولی قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب هم ادامه پیدا کرد. فلز گرانبهای داخلی روز دوشنبه تقریبا ۴۰۰ هزار تومان و در بازار شبانه دیشب ۲۰۰ هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

در شرایط فعلی برخی از تکنیکالیست‌ها می‌گویند احتمالا این اصلاح قیمت می‌تواند آخرین موج اصلاحی و موج e محسوب شود.

به باور این دسته با شکست سطح ۲۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و مهمتر ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه امامی ممکن است به تدریج به سمت ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، در صورت شکست ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیاز به بررسی مجدد خواهد بود.

با این حال جناح کاهشی می‌گفتند احتمالا با توجه به تعطیلی بازارهای ارز همسایه، قیمت دلار قدرت زیادی برای صعود نداشته باشد و ممکن است بازار با کمبود خریدار روبرو شود. از سوی دیگر بازار ارز نسبت به اتفاقات عمان و همزمان شدن برخی از تحریم‌ها و ... کمی محتاط شده است.

برخی از معامله‌گران باور دارند شرط خارج شدن سکه امامی از فاز نزول، به جریان افتادن نوسانات صعودی قیمت دلار است. با این حال دلار در پشت خط دیشب نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد.

به باور این دسته تا زمانی که دلار وارد فاز صعود معنادار نشود سکه هم به راحتی نمی‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای را ثبت و به سمت ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حرکت کند.

در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن تقریبا ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان فاصله دارد و حباب سکه نسبت به روز دوشنبه یک درصد پایین آمده است. حباب فلز گرانبهای داخلی دیروز در حدود ۲۶ درصد بود و در بازار امروز در حدود ۲۵ درصد بدست آمد.

حباب سکه 6 تیر