به گزارش اکوایران، قیمت دلار تهران بدون بازار هرات جانی نداشت و بیشتر معاملات روز سه‌شنبه در کف 49 هزار تومان بود. بازار ارز هرات طی یک اطلاعیه از روز سه‌شنبه تا 10 روز آینده به مناسبت عید قربان تعطیل اعلام شد. به همین مناسبت بازار ارز دبی و سلیمانیه هم تا دوشنبه تعطیل اعلام شد و کانال‌های نرخ‌دهی از این بازارها قیمتی اعلام نکرده‌اند.

به عقیده برخی از معامله‌گران احتمالا از شنبه هفته آینده کانال‌ها به سر کار برگردند. آن‌ها می‌گویند تعطیلی در کنار اخبار تاییدنشده از توافق موقت، فعلا در بازار ارز رکود ایجاد کرده و احتمالا از هفته آینده با شروع به کار این بازارها قیمت دلار هم نوسان خواهد داد.

خبرهای حول توافق موقت میان ایران و آمریکا در بازار بسیار متناقض شده و معامله‌گران را گیج کرده است. به واسطه همین، آن‌ها در مقطع فعلی ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا متضرر. به طور مثال معامله‌گران بازار ارز از خبر عدم توانایی پرداخت بدهی گازی عراق به ایران به دلیل تحریم‌ها، سیگنال منفی گرفتند. در مقابل، از این اتفاق که هم مجلس ایران و هم کنگره آمریکا از توافق ناراضی‌اند، این سیگنال را گرفتند که زمزمه‌های توافق به گوش می‌رسد. همچنین در بازار سه‌شنبه خبرهای فیک هم دست به دست می‌شد.

تکنیکال‌کاران معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار بالای 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان است، در کوتاه‌مدت می‌تواند به سمت 50 هزار تومان حرکت کند. آن‌ها می‌گویند اگر بازار ارز از دامنه بالا خارج شود، مقاومت سنگین 51 هزار و 200 تومان را سر راه خود دارد؛ اما اگر حمایت مهم 48 هزار و 600 تومان از دست برود احتمال ورود قیمت دلار به کانال 47 هزار تومان وجود دارد.

با این حال اغلب معامله‌گران معتقدند با توجه به حمایت و مقاومت مهم امکان خروج از این دو سطح فعلا در بازار کنونی وجود ندارد، مگر اینکه فاند خبری قوی به بازار بخورد.