به گزارش اکوایران، قیمت دلار غیررسمی تهران در غیاب بازارهای هرات، سلیمانیه و دبی افزایش پیدا کرد. با شروع هفته قیمت دلار از کف 49 هزار تومان شروع به افزایش کرد و طی دو روز به مرز کانال 50 هزار تومان رسید.

قیمت دلار در معاملات یکشنبه به افزایش خود حتی در کانال 50 هزار تومان ادامه داد، اما پس از اصلاح طلای آبشده در مرز مقاومت، دلار هم به مرز کانال 50 هزار تومان رسید.

در این روزها با توجه به رنگ باختن خبرها، شوک منفی به توافق خورد و به عقیده معامله‌گران همین موضوع موجب رشد بازارها شده است. معامله‌گران می‌گویند با باز شدن بازارهای همسایه می‌توان شاهد رشد قیمت در این بازارها بود، چراکه در تعطیلات عید قربان بازار آن‌ها از تهران جا مانده است. به واسطه همین نگاه آن‌ها حتی تصور می‌کنند قیمت حواله دلار در کانال 51 هزار تومان باز شود. در پشت خط هرات هم قیمت دلار در میانه‌های کانال 50 هزار تومان عنوان می‌شود. درمورد زمان باز شدن بازار ارز هرات، سلیمانیه و دبی هم دو نظر وجود داشت؛ روز دوشنبه یا سه‌شنبه.

معامله‌گران می‌گویند این افزایش قیمت دلار، اهداف مقاومتی بالایی را روشن کرده و می‌تواند برای امتحان آن‌ها تلاش کند.

مهمترین مقاومت دلار 51 هزار تا 51 هزار و 300 تومان عنوان می‌شود که اگر قیمت در بالای آن تثبیت روزانه بدهد می‌تواند مرز 52 هزار توان را هم تست کند. به عقیده فنی‌ها مقاومت‌های ضعیف‌تر قیمت در تایم‌های پایین چارت 50 هزار و 300 تومان و 50 هزار و 800 تومان خواهد بود که روزانه می‌تواند برای شکستن آن‌ها تلاش کند. این دسته تصور می‌کنند افزایش قیمت دلار با هماهنگی طلای آبشده بوده که هدف 10 میلیون و 500 هزار تومان را دارد و می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. بر این اساس پایینی‌ها برای سوخت‌گیری رشد قیمت است. البته دسته‌ای از معامله‌گران معتقدند قیمت با برخورد به مقاومت‌ها می‌تواند دوباره کاهشی شود و به کانال 49 هزار تومان برود. 

کاهشی‌های بازار که از ابتدای این هفته در اقلیت قرار دارند، معتقدند قیمت دلار با خبر پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند حمایت 49 هزار و 800 تومان را از دست بدهد.