به گزارش اکوایران، در حالی که معامله‌گران منتظر انتشار صورتجلسه‌ای از آخرین جلسه فدرال رزرو هستند - جلسه‌ای که می‌تواند سرنخ‌هایی از چشم‌انداز نرخ بهره ارائه دهد - دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی در حال حرکت بود.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد فعالیت خدمات چین در ماه ژوئن با کمترین سرعت در پنج ماه گذشته افزایش یافته است، دلار استرالیا همسو با یوان چین سقوط کرد، که آخرین نشانه از بهبود پراکنده پس از همه‌گیری در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

شاخص دلار - که ارز را در برابر سبدی از شش ارز اصلی دیگر از جمله یورو و ین ژاپن اندازه‌گیری می‌کند - در روز در 103.04 ثابت بود و از اوایل ژوئن در محدوده 102.75 تا 103.75 قرار داشت.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است صورتجلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری خود را اواخر روز چهارشنبه منتشر کند.

بازارها با احتمال 86 درصدی احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در ماه جولای یک چهارم واحد دیگر نرخ‌ها را افزایش دهد و با احتمال نزدیک به 20 درصد برای افزایش 25 واحدی دیگر در ماه سپتامبر.

به گفته تحلیل‌گران، سرمایه‌گذاران دقایق را برای یافتن نشانه‌هایی از منطق فدرال رزرو بررسی خواهند کرد، اما همچنین به گفته تحلیل‌گران، گزارش اشتغال ماهانه روز جمعه تقریباً وزن بیشتری خواهد داشت.

اعلام رضایت عربستان سعودی از کار تیمی جدید با روسیه

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه در کنفرانسی گفت: همکاری نفتی روسیه و عربستان همچنان به عنوان بخشی از ائتلاف اوپک پلاس ادامه دارد، که «هر کاری که لازم باشد» برای حمایت از بازار انجام خواهد داد.

اوپک پلاس، گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند، از نوامبر تولید نفت خود را با هدف افزایش قیمت‌ها کاهش داده است.

عربستان سعودی و روسیه، بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان، روز دوشنبه در تلاش برای افزایش قیمت‌ها، کاهش عرضه نفت را جدی‌تر پی گرفتند.

با این حال، این حرکت فقط برای مدت کوتاهی بازار را بهبود بخشید. در روز چهارشنبه، قیمت شاخص برنت بیش از 1 درصد کاهش یافت و به 75.30 دلار در هر بشکه رسید که کمتر از 80 تا 100 دلار در هر بشکه از آنچه اکثر کشورهای اوپک برای متعادل کردن بودجه خود نیاز دارند، کاهش یافت.

اوپک می گوید هدف قیمتی ندارد و به دنبال ایجاد بازار متعادل نفت برای تامین منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت خارج از اوپک پلاس، بارها از این گروه خواسته است تا تولید خود را برای کمک به اقتصاد جهانی افزایش دهد و از همکاری عربستان سعودی با روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین انتقاد کرده است.

اما ریاض بارها درخواست‌های ایالات متحده را رد کرده است و شاهزاده عبدالعزیز روز چهارشنبه گفت که کاهش جدید مشترک تولید نفت که در این هفته بین روسیه و عربستان سعودی توافق شد، بار دیگر ثابت کرد که تردیدها اشتباه می‌کنند.

شاهزاده عبدالعزیز گفت در همایش وین اوپک گفت: «بخشی از کاری که ما (دوشنبه) با کمک همکارانمان از روسیه انجام دادیم، کاهش وجه بدبینانه ناظران در مورد نتایج همکاری عربستان و روسیه بود.

اوپک دسترسی خبرنگاران رویترز، بلومبرگ و وال استریت ژورنال را برای پوشش این رویداد خود که بخشی از آن به صورت آنلاین پخش شد، ممنوع کرده است.

به گفته یک منبع حاضر در نشست اوپک، پس از پایان پخش، شاهزاده عبدالعزیز به سمینار گفت که اوپک پلاس «هر کاری که لازم باشد» برای حمایت از بازار انجام خواهد داد.