به گزارش اکوایران، روند نوسانات نزولی قیمت دلار در تهران که چند روزی است شروع شده، در بازار ارز دیروز چهارشنبه ۲۱ تیر تقریبا متوقف شد.

بررسی‌ها حکایت از کاهش شیب نزول قیمت دلار دارد. قیمت دلار از معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب تا معاملات پشت خطی چهارشنبه شب در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان‌ در نوسان رفت و برگشتی بوده است.

فعالان بازار ارز درباره قفل شدن روند حرکتی اسکناس آمریکایی نظرات متفاوتی دارند.

برخی از معامله‌گران‌ مدعی هستند که بازیگران ارزی دست بازارساز را خوانده‌اند و حاضر نیستند به راحتی دارایی خود را به فروش برسانند. این دسته مدعی هستند که نوسانات کاهشی چند وقت اخیر به دلیل تزریق ارز و مداخله ارزی بازارساز بوده است. این دسته باور دارند که با کاهش تزریق، قیمت دلار دوباره بر مدار صعود قرار خواهد گرفت.

البته دسته‌ای هم معتقدند که دلار در حال استراحت است. به عقیده آنها بعد از نزول‌های پی‌در‌پی دلار در چند وقت اخیر، نوسان محدود آن هم طبیعی است‌؛ زیرا قیمت دلار با نزدیک شدن به کف کانال ۴۹ هزار تومان در حال تعیین تکلیف شدن‌ برای حرکت بعدی خود قرار دارد.

پیشکسوتان بازار ارز معتقدند در شرایط فعلی مهمترین مرز حمایتی محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است. آنها همچنین می‌گویند حمایت روانی ۴۹ هزار تومان برای قیمت دلار مهم است و اگر اسکناس آمریکایی پایین این مرز برود مهمترین محدوده حمایتی در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. با این حال اگر دلار بالای مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد، احتمال رشد تدریجی دلار محتمل خواهد بود.

با این حال، دسته‌ای دیگر باور دارند که بازار در انتظار فاندهای خبری جدید است و در صورتی که سوخت جدیدی به بازار نرسد احتمالا روند حرکتی قیمت دلار همچنان ملایم باقی بماند.