اکوایران: قیمت دلار این هفته را هم در کانال 48 هزار استارت زد. قیمت دلار هرات در معاملات شنبه 48 هزار و 450 تومان شروع به کار کرد و با یک نوسان رنج به 48 هزار و 300 تومان رسید. قیمت دلار تهران هم بالای هرات بود و در حوالی 48 هزار و 500 تومان نوسان داشت. درهم امارات با گپ مثبت در 13 هزار و 480 تومان شروع شد و با نوسان 30 تومانی در 13 هزار و 450 تومان بسته شد. با این نرخ درهم، دلار همچنان در کانال 49 هزار برآورد می‌شود. معامله‌گران می‌گویند دست بازارساز پر شده، پول در بازار نیست و خود محرم هم باعث شده تا بازار جان نداشته باشد.

یک شایعه در روز شنبه به بازار آمد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در روز یکشنبه به تهران می‌آید که فعلا این خبر را هیچ منبع رسمی تایید نکرده است. یک خبر هم درمورد رشد نقدینگی و پایه پولی در سال 1401 در بازار دست به دست می‌شد. در این آمار گفته شده بود سپرده‌های جاری و اسکناس دست مردم در سال 1401 به 1600 همت رسیده است. برخی تصور می‌کنند این میزان پول می‌تواند یک ریسک برای هر بازار باشد. به عقیده معامله‌گران دولت باید راه حلی برای کاهش نسبت پول به نقدینگی پیدا کند وگرنه این پول‌ها در هر بازاری بروند نوسان به بار می‌آورند.

به عقیده فنی‌ها تا دلار بالای 48 هزار و 300 تومان باشد می‌تواند به سمت مقاومت 48 هزار و 600 تومان برود. اما فقط در صورت تثبیت روزانه بالای این سطح مقاومتی می‌توانیم انتظار افزایش به کانال 49 هزار باشیم. اگر دلار زیر 48 هزار و 300 تومان باشد و 48 هزار و 100 تومان را هم از دست بدهد معامله‌گران می‌گویند راه برای ورود به کانال 47 هزار هموار می‌شود. طلای آبشده که طی هفته گذشته کف کانال 10 میلیون را سفت چسبیده بود در نیمه دوم بازار شنبه وارد کانال 9 میلیون شد. به عقیده فنی‌ها حمایت مهم طلای آبشده 9 میلیون و 800 هزار تومان است و قیمت می‌تواند با واکنش به آن برگردد. نکته طلای آبشده این بود که همچنان حبابش منفی است و یکسری‌ها می‌گویند در بازار الان تبدیل سکه به آبشده می‌صرفد.

در مجموع معامله‌گران می‌گویند در انتهای موج نزول هستیم و بعد این روزهای محرم دوباره بازار می‌تواند برای صعود تلاش کند. افراطی‌های دوباره در روزهای بی‌جان بازار  پیدا شدند و حتی سیگنال دامنه 30 هزار را برای دلار می‌دادند. معامله‌گران می‌گویند خود بازارساز کلی وقت است در کانال 41 و 42 هزار دلار می‌فروشد و زیر آن نیامده است، چگونه دلار به دامنه 30 هزار برود؟