به گزارش اکوایران، پس از افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو، طلا در صبح پنجشنبه در پی انتشار آمارهای اشتغال و رشد بهتر از انتظار در ایالات متحده به‌طور چشمگیری فروخته شد.

با وجود این که این فلز گرانبها در روز جمعه به بالای 1960 دلار صعود کرد و نیمی از زیان‌های روز پنجشنبه خود را جبران کرد، تحلیل‌گران همچنان در مورد مسیر طلا برای هفته آینده به دو دسته خوشبین و محتاط تقسیم می‌شوند، در حالی که سرمایه گذاران خرد تا حدودی نسبت به چشم انداز طلا خوش بین تر هستند.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته منتهی به 4 آگوست افزایش یابد. در همین حال، تحلیلگران بازار محتاط‌تر هستند زیرا منتظر جهت قطعی شاخص‌های اقتصادی و روندهای فنی هستند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار SIA Wealth Management، علیرغم عملکرد مثبت قیمت روز جمعه، روند قیمت فلز زرد در کوتاه‌مدت را نزولی می‌بیند.

او گفت: طلا به طور کلی روندی جانبی دارد و در حالی که امروز در حال جهش هستیم، در مجموع به نظر می‌رسد در یک محدوده معاملاتی ثابت در حال نزول است.

از سوی دیگر، آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، اظهارات اخیر فدرال رزرو و تورم همچنان ادامه‌دار را برای طلا سیگنالی صعودی می‌داند.

ما در حال نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو هستیم، و این در شرایطی رخ می‌دهد که احتمالاً نرخ تورم در چند ماه آینده معکوس شده و دوباره به سمت بالا حرکت می‌کند زیرا قیمت بالای نفت بر روی بخش‌های عمده اقتصادی از جمله حمل و نقل تاثیر قابل توجه می‌گذارد. 

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در یک رای مساوی، هر دو مواضع صعودی و خنثی هر کدام پنج رای یا 36 درصد به دست آوردند. در همان زمان، چهار تحلیلگر یا 28 درصد برای آینده رای به نزولی بودن روند طلا دادند.

این در حالی است که در نظرسنجی‌های آنلاین 322 رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد 158 نفر یا 49 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 106 یا 33 درصد دیگر گفتند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که 58 رأی دهنده یا 18 درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.

photo_2023-07-30_14-22-06

آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا تا پایان هفته آینده حدود 1984 دلار در هر اونس معامله شود.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی جمعه آینده نشان‌دهنده برجسته‌ترین ریسک رویداد هفته آینده برای فلزات گرانبها است و تحلیلگران برای سرنخ‌هایی در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو به دنبال شاخص اشتغال ایالات متحده خواهند بود.

به نظر می‌رسد بسیاری از تحلیل‌های فنی به روند کاهشی قیمت طلا در هفته آینده نیز اشاره می‌کنند. گری واگنر از پیش بینی طلا گفت که تصویر فنی طلا در این هفته به طور قابل توجهی بدتر شده است.