به گزارش اکوایران، برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند که در بازار امروز سه‌شنبه ۱۰ مرداد احتمالا سکه امامی از دو سمت مورد حمایت قرار گیرد و فشار خریداران به بازار سکه زیاد شود.

دلار عصر دیروز و‌ شب گذشته در معاملات پشت خطی در مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

به عقیده دسته‌ای از معامله‌گران به دنبال شکسته شدن مرز جان‌سخت بازار دلار در‌ معاملات دیروز ممکن است قیمت دلار امروز به سمت محدوده ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان گام بردارد.

سکه‌بازان می‌گفتند در صورتی که قیمت دلار در روز جاری رشد کند این امر ممکن‌‌ است به جسارت خریداران بازار سکه بیفزاید.

با این حال، برخی دیگر از معامله‌گران نظر متفاوتی داشتند و می‌گفتند با توجه‌ به درآمد نفتی چند وقت اخیر احتمالا بازارساز مانع تداوم‌ نوسان صعودی دلار و به تبع آن قیمت سکه خواهد شد.

از سوی دیگر، دومین دلیلی که ممکن است در روز سه شنبه عامل صعود سکه‌بازان به پله‌های بالاتر شود، قیمت طلای جهانی است. قیمت اونس طلا دیشب نزدیک مرز مقاومتی ۱۹۷۰ دلار بود که در واقع ۱۱ دلار نوسان صعودی را نشان می دهد. از سوی دیگر، در حال حاضر قیمت طلای جهانی مرز مقاومتی ۱۹۸۰ دلار را پیش روی خود دارد. در صورتی که به این مرز نرسد ممکن است به سمت ۱۹۴۰دلار عقب نشینی کند و به دنبال آن سکه امامی در سراشیبی قرار بگیرد.

سکه در شرایط کنونی در مرز ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد. تکنیکالیست دیشب از سه مرز مقاومتی مهم‌ صحبت می‌کردند؛ به عقیده آنها در حال حاضر ماندگاری سکه بالای‌ محدوده ۲۸ میلیون و ۶۰۰‌ هزار تومان مهم‌ است. در صورتی که اولین مرز مقاومتی حفظ شود مقاومت مهم بعدی محدوده ۲۸ میلیون‌ و ۸۰۰ هزار تومان و به دنبال آن مرز ۲۹‌ میلیون‌ تومان است. البته به عقیده آنها رسیدن سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان نیازمند حمایت دلار و فاندهای خبری قوی است.

یکسری دیگر می گفتند اگر پای سکه بازان در روز سه شنبه بلغزد احتمال برگشت تا پله اول و دوم کانال ۲۸ میلیون‌ تومان محتمل خواهد بود.

با فرض طلای ۱۹۷۰ دلاری شب گذشته، دلار پشت خطی ۴۹ هزار و ۳۳۰ تومانی و سکه ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ارزش واقعی سکه در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۸۷۴ هزار تومان بدست می‌آید. حباب سکه هم در حدود ۲۵ درصد است.

حباب سکه 10 مرداد