به گزارش اکوایران قیمت هر اونس طلا در روز جمعه به سطح 1914 دلار رسید اما با این وجود اونس در بازارهای جهانی سه هفته است که روندی نزولی به خود گرفته است. در این سه هفته قیمت طلا از سقف 1982 دلار تا محدوده کنونی پایین آمده است.

همچنین طلا در هفته ای که گذشت نزدیک به 1.5 درصد افت قیمت داشت تا این بدترین بازدهی هفتگی طلا در 7 هفته گذشته به حساب بیاید.

افزایش ارزش شاخص دلار که ارزش اسکناس آمریکایی را اندازه گیری می کند و همچنین افزایش سود اوراق قرضه آمریکا در کنار هم سبب فشار نزولی بر قیمت طلا شدند. البته در حال حاضر امیدها به توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش پیدا کرده است و این موضوع در کوتاه مدت جبهه صعودی ها در بازار را تقویت می کند.

داده های تورمی آمریکا که در روز پنج شنبه منتشر شد نشان می داد که تورم ماهانه در جولای با سرعت متوسطی افزایش پیدا کرده است در حالی که تورم هسته سالانه بزرگ ترین اقتصاد جهان با پایین ترین سرعت در دو سال اخیر رشد کرده است. با توجه به کاهش قیمت طلا در سه هفته گذشته در کنار افزایش نسبی احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اکنون می تواند زمان مناسبی برای خرید طلا تلقی شود.

البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که که برخی از مقامات فدرال رزرو در هفته گذشته اعلام کردند که هنوز نیاز به افزایش نرخ بهره وجود دارد تا خیال بانک مرکزی درباره پایان جنگ با تورم راحت شود.

درباره رفتار احتمالی فدرال رزرو در جلسه بعدی این نهاد دیگر داده های اقتصادی مانند تورم تولیدکننده نیز می تواند روشن کننده مسیر باشد.