به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز دوشنبه دوباره در شکستن سطح مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان ناکام ماند. بازار ارز هرات دیروز با قیمت دلار ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش حتی به بالای مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رفت اما در ۴۹ هزار و ۵۰ تومان یعنی همان نرخِ بسته‌شده یکشنبه کار خود را به پایان رساند.

دیروز همچنین قیمت درهم امارات ۱۳ هزار و ۵۸۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان بسته شد. 

به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در روز دوشنبه از خود میل به صعود نشان داد اما کاهش قیمت سکه موجب شد تا از افزایش عقب بکشد.

از نظر معامله‌گران همچنان مهمترین خبر در بازار توافق میان ایران و آمریکاست و اگر سیگنال‌ مثبتی از برجام به بازار مخابره شود، امکان حرکت قیمت دلار به سمت کف فراهم می‌شود و در غیر اینصورت نرخ کم کم می‌تواند افزایشی شود.

فنی‌ها معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار از محدوده مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان عبور نکند خریدار قوی به بازار نمی‌آید و قیمت دلار می‌تواند در همین محدود فعلی نوسان دهد. اولین حمایت دلار سطح روانی ۴۹ هزار و حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

معامله‌گران با توجه به تعطیلی امروز بازار هرات بخاطر دومین سالگرد کنترل کامل افغانستان توسط طالبان، می‌گویند احتمالا قیمت دلار در روز سه‌شنبه نوسان خاصی نداشته باشد.

در مجموع به عقیده معامله‌گران قیمت دلار برای ریزش بیشتر و کف‌ جدید احتیاج به فاند قوی دارد.