به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات از چهارشنبه هفته گذشته کانال 49 هزار تومان را از دست داد و تا شنبه سه بار به مرز 48 هزار و 600 تومان رفت، اما در این سطح حمایتی ناکام ماند.

قیمت دلار هرات در روز شنبه در 48 هزار و 850 تومان شروع به کار کرد و پس از دو بار برخورد به مرز حمایتی 48 هزار و 600 تومان در 48 هزار و 750 تومان بسته شد.

معامله‌گران می‌گویند از چهارشنبه هفته گذشته حمایت قیمت دلار به 48 هزار و 600 تومان رسیده و سطح مقاومتی دلار یا سقف روزانه آن در حال پایین آمدن است. این دسته معتقدند با این سیگنال قیمت دلار جان افزایش ندارد و توان کاهش قیمت، بیشتر از افزایش است. قیمت دلار تهران هم در روز شنبه با ثبات دو روزه هرات در کانال 48 هزار تومان، کاهشی شد و در مرز 48 هزار و 49 هزار تومان در معامله بود.

در میانه‌های روز شنبه یک خبر فیک به بازار رسید و معامله‌گران معتقدند با این خبر، بازار شل شد. در این خبر گفته شد رافائل گروسی درمورد توافق بیشتر با ایران صحبت کرده و احتمال دارد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بیاید.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با توجه به واکنش سه باره قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان در ریزش و برگشت قیمت به بالا، این بار هم احتمال افزایش در بازار ارز در کوتاه‌مدت و به صورت محدود وجود دارد. این دسته می‌گویند اگر خبر مهم و جدید به بازار نرسد شاهد این اتفاق در بازار خواهیم بود. این گروه همچنین به تقاضای حواله در قیمت دلار 48 هزار تومانی اشاره می‌کنند.

فنی‌های بازار معتقدند قیمت دلار امروز دوباره برای از دست دادن سطح حمایتی 48 هزار و 600 تومان تلاش خواهد کرد و حمایت بعدی بین 48 هزار و 300 تا 48 هزار و 450 تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار هرات این سطوح را از دست ندهد می‌توان شاهد افزایش خرید در بازار بود. عده‌ای از فنی‌ها معتقدند قیمت دلار امروز می‌تواند در ابتدا یک کاهش دهد و پس از برخورد به حمایت افزایشی شود. در بازار دبی هم سطح حمایت مهم از نظر فنی‌ها 13 هزار و 400 تومان است.