به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در کانال 48 هزار تومان پنج روز دوام آورد. بازار ارز هرات در روز سه‌شنبه 48 هزار و 680 تومان شروع به کار کرد و تا قبل از نرخ‌دهی بازار دبی بین 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان نوسان داد.

نرخ 48 هزار و 600 تومان سد کاهشی سختی شده که قیمت دلار هرات طی سه روز گذشته نتوانست زیر این مرز حمایتی تثبیت دهد. پس از نرخ‌دهی درهم امارات در روز سه‌شنبه قیمت دلار هرات مقاومت 48 هزار و 800 تومان را شکست و به افزایش خودش ادامه داد. نرخ هرات در نیمه دوم بازار وارد کانال 49 هزار تومان شد و قیمت دلار فردایی با شکاف 200 تومانی نسبت به نقدی تا 49 هزار و 200 تومان افزایش داشت. قیمت دلار هرات در دفعات قبلی هم که وارد کانال 48 هزار تومان شده بود دوام زیادی در این کانال نداشت.

قیمت درهم امارات هم در 13 هزار و 500 تومان آغاز شد و با افزایش تا 13 هزار و 640 تومان بالا رفت و در 13 هزار و 600 تومان بسته شد. در مجموع تمامی بازارها با افزایش از حمایت خودشان فاصله گرفتند.

عده‌ای از معامله‌گران افزایش قیمت در بازارها را به لیدری سکه ربط می‌دادند. قیمت سکه فردایی در بازار دوشنبه با افزایش وارد کانال 28 میلیون شده بود. همچنین برخی دلیل آن را تقاضای حواله در قیمت دلار 48 هزار تومانی می‌دانند. معامله‌گران در روز دوشنبه می‌گفتند بازار تهران هم در این روز خریدار بوده و تهران مانع ریزش دلار شد. 

معامله‌گران فنی معتقدند 49 هزار و 200 تومان در بازار ارز هرات سطح مقاومتی مهمی است. دلیل این دسته به این موضوع برمی‌گشت که دو هفته پیش قیمت دلار هرات در تثبیت بالای این مرز ناکام مانده بود. اگر قیمت دلار هرات این مرز مهم عبور کند سد مقاومت بعدی دلار 49 هزار و 500 تومان خواهد بود. در غیر این صورت قیمت دلار می‌تواند دوباره به مسیر کاهش برگردد و وارد کانال 48 هزار تومان شود.

تثبیت قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان هم می‌تواند خریداران جدید را به بازار بیاورد. اکثر بازار معتقدند بازار در دست بازارساز است و بازارساز اجازه نوسان شدید را در بازار نخواهد داد چرا که همیشه حرف از تثبیت می‌زند. این دسته می‌گویند فقط در صورت خبر منفی بازار دوباره می‌تواند نوسانی شود.