به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در شکستن مرز مقاومتی ناکام ماند. این مرز مقاومتی در معاملات دو هفته گذشته هم به مرز سختی بدل شده بود و قیمت دلار هرات نتوانسته بود آن را بشکند. قیمت دلار هرات روز چهارشنبه 49 هزار و 100 تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول از خود میل به افزایش نشان داد و تا 49 هزار و 300 تومان بالا رفت. در ادامه و در نیمه دوم بازار، قیمت دلار هرات در تثبیت نرخ در بالای مرز مقاومتی ناکام ماند و با کاهش به کف 49 هزار تومان رسید. در پشت خط چهارشنبه قیمت دلار حتی کانال 49 هزار تومان را از دست داد و به 48 هزار و 950 تومان رسید. 

قیمت درهم امارات در 13 هزار و 570 تومان باز شد و با افزایش در 13 هزار و 630 تومان بسته شد. درهم دلاری با این نرخ درهم 50 هزار تومان برآورد می‌شود که شکاف هزار تومانی با قیمت دلار هرات دارد.

در شامگاه چهارشنبه خبر سقوط هواپیمای پریگوژین سوژه معامله‌گران شد. صحبت معامله‌گران درباره شورش گروه واگنر به رهبری پریگوژین در ابتدای تیر ماه بود که قیمت دلار قبل از این اتفاق در همین حوالی این روزهای بازار بود. در آن روز قیمت دلار هرات مرز مقاومتی 49 هزار و 300 تومان را شکست و با افزایش وارد دامنه 50 هزار تومان شد. در مجموع قیمت دلار در روزی که خبر شورش واگنر به بازار رسید با تمام اخبار مثبت دیگر نزدیک به 1500 تومان افزایش داشت. 

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در کمتر از یک هفته دوباره نوسانی خواهد شد. این دسته با اشاره به این موضوع که قیمت دلار در چارت نشان می‌دهد که خبر جدیدی به بازار مخابره خواهد شد.

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در روز چهارشنبه به مقاومت مهم 49 هزار و 200 تا 300 تومان خورد و اصلاح داد. از نظر آن‌ها مقاومت مهم‌تر در بازار دلار سطح 49 هزار و 500 تا 600 تومان است که در صورت تثبیت قیمت بالای این مرز می‌توان با قطعیت گفت روند دلار صعودی شده است. اما اگر قیمت دلار همچنان در زیر مرز مقاومت مهم تثبیت دهد همچنان بازار در روند نزول است. حمایت مهم دلار در روز پنجشنبه 48 هزار و 800 تومان و سد مهم در برابر کاهش دلار 48 هزار و 600 تومان است که در این هفته نتوانست زیر آن تثبیت دهد.