به گزارش اکوایران،‌ اول وقت دیروز یکشنبه، دلار هرات در قیمت 48 هزار و 800 تومان شروع به کار کرد. در طول روز بعد از بارها تلاش برای ورود به کانال 49 هزار تومان بالاخره در معاملات عصر به این کانال رسید. قیمت تتر هم با افزایش 300 تومانی تا 49 هزار و 900 تومان بالا رفت.

به‌عقیده معامله‌گران، بازار سکه در روز یکشنبه بعد از مدت‌ها به وضعیت اجاره رفت. «اجاره» وضعیتی است که در آن قیمت نقدی امروزی از قیمت فردایی بیشتر باشد. آن‌ها می‌گویند این وضعیت نشان می‌دهد در بازار برای جنس نقدی خریدار وجود دارد. این دسته از معامله‌گران،‌ تصور می‌کنند با توجه به تقاضای ارز برای اربعین، قیمت دلار می‌تواند با وجود این خریداران افزایشی شود و پس از سه هفته از بازه مشخص خارج شود. همچنین این گروه با اشاره به وضعیت شاخص بورس که در این دو روز مثبت بوده، معتقدند به‌خاطر ارتباط بورس و دلار، قیمت دلار کاهش نخواهد داشت.

در مقابل کاهشی‌های بازار معتقدند باتوجه به اخبار مثبت، قیمت دلار افزایش خاصی نخواهد داشت و بازارساز نرخ را در همین بازه حفظ خواهد کرد. این گروه تصور می‌کنند اگر قیمت دلار به گارد صعود هم برود تزریق بازارساز سد افزایش خواهد شد.

همچنین دیروز یکشنبه، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، از آمدن معاون گروسی در روزهای آینده به ایران خبرداد. معامله‌گران معتقدند صرف سفر معاون گروسی می‌تواند نوسان کوتاهی به بازار بدهد، اما آن‌چه اهمیت دارد نتیجه این دیدار است.

معامله‌گران فنی معتقدند محدوده نوسان قیمت دلار بین 48 هزار و 600 تومان تا 49 هزار و 200 تومان است. شکست این محدوده از هرطرف، می‌تواند نوسان 200 تا 300 تومانی در پی داشته باشد. عده‌ای تصور می‌کنند بازارساز کف قیمت را بسته و در روزهای اخیر به‌خاطر محدوده کوتاه نوسان، قیمت دلار می‌تواند از مقاومت 49 هزار و 200 تومان عبور کند. در صورت چنین اتفاقی، مقاومت بعدی قیمت دلار 49 هزار و 500 تا 600 تومان خواهد بود.