قیمت دلار هرات با اینکه در نیمه اول معاملات سه‌شنبه میل به افزایش نشان داد اما با یک خبر جان بالایی را از دست داد. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه 49 هزار و 300 تومان شروع به کار کرد و تا 49 هزار و 400 تومان بالا رفت اما در ادامه خبر امواج مدیا که مدعی شده بود مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای داده شده کاهش یافت و به حمایت 49 هزار و 200 تومان رسید. با اینکه این خبر در نیمه دوم معاملات تکذیب شد اما قیمت دیگر جان افزایش نداشت. قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات سه‌شنبه بالای مرز حمایت 49 هزار و 200 تومان در معامله بود در پشت خط این سطح حمایتی را از دست داد و در 49 هزار و 150 تومان کار خود را به پایان رساند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به کاهش طلای آبشده و از دست رفتن قیمت دلار سلیمانیه در پشت خط، قیمت دلار امروز بیشتر بر مدار کاهش باشد. قیمت دلار هرات برای کاهش ابتدا باید مرز حمایت 49 هزار و 200 تومان را از دست بدهد و برای کاهش بیشتر باید با حمایت 48 هزار و 900 تومان دست و پنجه نرم کند. سطح حمایتی 48 هزار و 900 تومان با به انجام رسیدن تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده از دست نرفت.

به عقیده معامله‌گران فنی بازارها در یک سطح مشخص گیر افتاده اند و قیمت از هر طرف که خارج شود می‌تواند نوسان همان جهتی به بازار بدهد. تحلیلگران دلار نگاهی به کاهش طلای آبشده دارند و معتقدند طلای آبشده وارد محدوده حمایتی شده است. اگر قیمت طلای آبشده امروز از این مرز حمایت تثبیت دهد می‌تواند دلار را هم‌جهت خود کند و قیمت دلار هم حمایت را از دست بدهد. محدوده حمایتی طلای آبشده 9 میلیون و 910 تا 9 میلیون و 920 هزار تومان است که اگر از دست برود قیمت آن می‌تواند وارد 9 میلیون و 800 هزار تومان شود. اکثر معامله‌گران معتقدند قیمت طلای آبشده از این سطح افزایشی خواهد شد.

در معاملات عصر دیروز یک خبر به بازار رسید که امیرعبدالهیان گفته توکیو طرحی را برای از سرگیری و احیای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا به‌علاوۀ آلمان) پیشنهاد داده است. معامله‌گران می‌گفتند چند سال قبل شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا به تهران آمد که ناکام بازگردانده شد.